فیل اسپنسر، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، در نمایشگاه اخیر ایکسباکس در روز یکشنبه، توضیحاتی در مورد عدم وجود سری Halo ارائه کرد.
فصل چهارم Halo Infinite در 20 ژوئن (30 ژوئن) منتشر خواهد شد. با این حال، محبوب ترین فرنچایز ایکس باکس در طول نمایش که شامل 27 بازی بود، یافت نشد.
فیل اسپنسر در مصاحبه ای با The Guardian گفت که رشد قابل توجه مجموعه استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس به این معنی است که دیگر نیازی نیست فرنچایزهای بزرگ در هر رویداد ایکس باکس جلو و محور باشند (Gears of War نیز در مکان خوبی در نمایشگاه حضور داشت). یکشنبه غایب بود). او گفت:
نمی توانم بگویم Halo اهمیت کمتری دارد، اما ما اکنون بیش از 20 استودیو داریم. من به سالهایی برمیگردم که اساساً چهار بازی داشتیم – Fable، Forza، Halo، Gears – حالا بازیهای بیشتری داریم.
اسپنسر همچنین اعتراف کرد که تغییر ساختار اخیر 343 Industries یکی از عواملی است که Halo را از شرکت در نمایشگاه باز می دارد:
ما در مورد تغییر تیم 343 کاملاً عمومی بودیم. من نمی خواهم آنها را مجبور کنم تا زمانی که آماده نشده اند در مورد چشم انداز بلند مدت خود صحبت کنند، اما فکر می کنم چیزهای هیجان انگیزی در راه است.
در مصاحبه ای جداگانه، مت بوتی، رئیس استودیو ایکس باکس، گفت که تیم 343 به کار روی سری Halo ادامه خواهد داد، اما استودیوهای دیگر نیز ممکن است به آنها در ساخت این سری کمک کنند. او در مصاحبه با Axios گفت:
من به تیم مدیریتی اعتماد دارم، اما تیمی که ما را به اینجا رساند احتمالاً تیمی نیست که ما را به جلو ببرد.
هنگامی که از او پرسیده شد، “آیا این بدان معناست که اگر خرید Activision کامل شود، تیم Call of Duty می تواند روی سری Halo کار کند؟” بوتی آن را انکار نکرد.
منبع: VGC