کن لوین که بهخاطر ایجاد فرنچایز محبوب BioShock شناخته میشود، در مصاحبهای جدید درباره دلایلش برای ترک سریال صحبت کرد.
فرنچایز BioShock بسیار موفق بوده است و توانسته است در طول سال ها طرفداران زیادی به دست آورد. پس از انتشار سه نسخه اصلی از این سری، طرفداران منتظر تجربه بعدی هستند. با این حال، همانطور که طرفداران فرنچایز BioShock میدانند، کن لوین، خالق سریال، در توسعه دنباله آن دخالتی ندارد. اکنون این توسعه دهنده در قسمت جدید پادکست Sacred Symbols حضور یافته و در مورد دلایل ترک این فرنچایز صحبت کرده است که به معروف شدن آن کمک کرده است.
به نظر می رسد کن لوین خوشحال است که از روند توسعه دنباله BioShock خارج شده است. زیرا این آی پی پس از موفقیت بسیار تحت فشار زیادی قرار گرفته است. به گفته این کارگردان، در ابتدا هدف این بود که بازی BioShock بتواند بیش از یک میلیون نسخه بفروشد، اما در نهایت فروش آن بسیار بیشتر از انتظارات اولیه بود و همین عامل باعث افزایش فشار بر لوین شد. . به نظر می رسد که با انتشار و موفقیت هر یک از نسخه های BioShock، انتشارات انتظار موفقیت روزافزونی را برای نسخه بعدی داشت. به همین دلیل، لوین گروه توسعه بازی را به تیمی از بازندگان اولیه رقابت تشبیه کرد. زیرا باید مدام به تلاش و کسب دستاوردهای گذشته خود فکر کنند.
خالق BioShock پس از این اتفاقات احساس کرد که در دام افتاده است و پس از انتشار BioShock Infinite تصمیم گرفت این فرنچایز را ترک کند. در آن زمان، لوین اشاره کرد که نمی تواند همیشه با خودش رقابت کند و آن را یک سبک زندگی سالم نمی داند.
کن لوین در حال حاضر رئیس استودیوی Ghost Story Games است و روی Judas کار می کند. استودیو Cloud Chamber در حال حاضر در حال توسعه BioShock 4 است. تا کنون تنها انتشار بازی تایید شده است و جزئیات بیشتری در دسترس نیست. طرفداران این سریال امیدوارند در آینده اطلاعات بیشتری کسب کنند.