آهنگساز بازی Final Fantasy 16 اعلام کرد که تعداد زیاد شخصیت ها و آهنگ های خاص برای هر کدام باعث شده است که نتوان یک آهنگ اصلی را برای آلبوم بازی انتخاب کرد.
Masayoshi Soken در مصاحبه اخیر خود با Game Informer در مورد ساخت موسیقی بازی صحبت می کند و از دشواری های انتخاب آهنگ عنوان صحبت می کند. بازی های نسخه های قبلی سری فاینال فانتزی از نسخه 14 با آهنگ Shadowbringers ساخته خود سوکن تا نسخه 13 با آهنگ Promise مضامین موسیقی خاطره انگیزی داشتند. با این حال، او میگوید انتخاب تنها یک آهنگ به عنوان آهنگ تم برای آلبوم موسیقی متن آینده بازی دشوار خواهد بود.
به گفته سوکن، Final Fantasy 16 بر روی همه شخصیتها از جمله Eikon و روابط آنها با یکدیگر تمرکز دارد. در حال حاضر، انتخاب تنها یک مسیر اصلی می تواند بقیه را مستهلک کند. از این رو تصمیم گرفت چند نمایشنامه با این عنوان معرفی کند.
توضیح او به شرح زیر است:
صحبت کردن در مورد و انتخاب آهنگ تم Final Fantasy 16 دشوار است. شما نمی توانید فقط یک آهنگ را به عنوان آهنگ موضوع خود انتخاب کنید، زیرا Final Fantasy 16 درباره شخصیت ها و نمادهای برجسته است. روابط آنها با یکدیگر نیز مهم است. ما همه اینها را مهم می دانیم، بنابراین به هیچ کدام بیش از بقیه تأکید نمی کنیم، بلکه به هر یک از آنها اهمیت یکسانی می دهیم. بنابراین می توان گفت که بسیاری از ترک های مختلف، آهنگ های اصلی آلبوم موسیقی بازی خواهند بود.
ماسایوشی تسوکن
همچنین لازم به ذکر است که Square Enix یک مقاله بازاریابی برای Final Fantasy 16 به نام Moongazing (به ژاپنی Tsuki Wo Miteita) منتشر کرد. این آهنگ توسط Kenshi Yonezu نیز خوانده شده است، اما مشخص نیست که آیا این آهنگ در بازی اصلی خواهد بود یا خیر.