اسکوئر انیکس برنامه ای 18 ماهه برای افزایش فروش Final Fantasy 16 پس از انتشار اعلام کرده است.
اخیراً، نائوکی یوشیدا، تهیهکننده Final Fantasy 16، در آخرین قسمت از برنامه گفتگوی Weekly Ochia ظاهر شد و اعلام کرد که Square Enix یک برنامه 18 ماهه پس از انتشار برای کمک به افزایش فروش بازی از طریق پیادهسازی آن دارد.
یوشیدا در پاسخ به سوالی درباره رویکرد اسکوئر انیکس برای فروش Final Fantasy 16، به خصوص از نظر سودآوری، توضیح داد که زمانی که محصول نهایی عرضه می شود، اسناد مختلفی از نظر هزینه های کل تولید، تبلیغات و بازاریابی جمع آوری می شود. این اسناد حاوی جزئیات مهمی است که برای برنامه ریزی پس از فروش استفاده خواهد شد. یوشیدا سپس تایید کرد که تمرکز زیادی روی فروش هفته اول بازی Final Fantasy 16 نخواهد داشت و نگاهی بلندمدت دارد.
سازنده بازی در ادامه توضیح داد که استراتژی اسکوئر انیکس برای ادامه فروش Final Fantasy 16 پس از انتشار و در نظر گرفتن سلیقه های مختلف مصرف کنندگان در هر بازار متفاوت خواهد بود. یوشیدا برای این مورد به فیلم Slam Dunk اشاره کرد که در مرحله تولید و پروموشن در موفقیت آن تردید داشت. با این حال، تماشاگران پس از دیدن فیلم و لذت بردن از آن، تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و دهان به دهان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و روابط عمومی قدرتمند پخش شد و باعث موفقیت بیشتر محصول شد.
علاوه بر این، یوشیدا اشاره کرد که او بر برقراری ارتباط با بازیکنان از طریق اصول اولیه توسعه و ارائه بازی متمرکز است. به گفته این تهیه کننده، اگر بازی Final Fantasy 16 بتواند بازیکنان را جذب کند و توسط تولیدکنندگان محتوا نمایش داده شود، تبلیغات مثبتی ایجاد می کند که سایر بازیکنان را به خرید این عنوان در پلی استیشن 5 ترغیب می کند.
یوشیدا اضافه کرد که طبق تجربهاش، نسل جوان کمتر به تاریخ انتشار اهمیت میدهند و بیشتر تحت تأثیر آنچه در جوامعشان محبوب است و دیگران از آن رنج میبرند. این روند در بازی هایی مانند Apex Legends و Fortnite مشهود است و Yoshida در موفقیت Final Fantasy 16 بر روی این رویکرد تمرکز کرده است. این بازی در تاریخ 1 جولای 1402 (22 ژوئن 2023) بر روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.