در تریلر گیم پلی Marvel’s Spider-Man 2، لباس سیمبیوت و قدرت های جذاب آن را دیدیم، اما تیم Insomniac جزئیات بیشتری را در مصاحبه ای با IGN فاش کردند.
اگر اولین بازی Spider-Man استودیو Insomniac را تجربه کرده باشید، حتماً از خود پرسیده اید که چرا لباس سیمبیوت در این عنوان وجود ندارد. به گفته کارگردان Marvel’s Spider-Man 2، زمانی که نسخه اول در حال توسعه بود، بحث هایی بین سازندگان در مورد اضافه کردن یا عدم اضافه کردن لباس سیمبیوت وجود داشت. او در این باره گفت:
زمانی که ما در حال ساخت مرد عنکبوتی 1 بودیم، در مورد اینکه چه لباس هایی را باید به بازی اضافه کنیم صحبت کردیم و البته لباس سیاه یا همان سیمبیوت ظاهر شد و ما فکر کردیم که آیا نباید اینطور باشد یا نه. . .. یا باید جلوتر برویم؟
تیم ما فکر می کرد لباس سیمبیوت باید بازی خودش را داشته باشد و در نهایت تصمیم گرفته شد که آن را به بازی اول اضافه نکنیم و برای ادامه بازی و ایده کلی خود نگه داریم. من خیلی تعجب کردم که مردم از نبود لباس سیمبیوت در بازی اول عصبانی نشدند.
بنابراین، با طراحی نکردن لباس سیمبیوت در بازی اول، Insomniac بذرهای بازی دوم را کاشت.
در بازی های ویدیویی قبلی مرد عنکبوتی، لباس سیمبیوت بیشتر جنبه آرایشی داشت، اما نسخه ای که توسط Insomniac ساخته شد، قدرت ها و توانایی های منحصر به فرد خود را دارد. رایان اسمیت کارگردان مرد عنکبوتی 2 در این باره گفت:
برای ما، لباس سیمبیوت از منظر گیمپلی به قدرت و دگرگونی میپردازد. چه حرکات قدرتمندی را می توانید تصور کنید؟ چگونه می توانیم این قدرت ها را با شاخک های سیمبیوت ترکیب کنیم و گیم پلی بازی را متحول کنیم؟
تفاوت گیم پلی و حس تجربه بازی بین پیتر با لباس معمولی و پیتر با سیمبیوت کاملا مشخص خواهد بود. اکنون ویژگی هایی وجود خواهد داشت که قبلاً در دسترس بازیکن نبود. مشت های سیمبیوت به شدت به هدف برخورد می کند و حملات سیمبیوت می تواند چندین دشمن را به پرواز درآورد.
ما انتظارات بالای طرفداران برای سیمبیوت را درک می کنیم و قصد داریم بر حس متفاوت آن تاکید بیشتری داشته باشیم. بسیاری از حرکات مایلز و پیتر حول محور سرعت و سیالیت طراحی شده بودند و اکنون سیمبیوت حول محور قدرت و تهاجمی طراحی شده است. بازیکنان اگر تمام کننده های پیتر را تماشا کنند متوجه این موضوع می شوند [خشونت بیشتر] خواهد بود
همچنین، نگرانی هایی وجود داشت که لباس سیمبیوت بازی را بیش از حد آسان کند، اما اسمیت در ادامه توضیح داد که آنها مطمئن خواهند شد که بازی فانتزی به بازیکن قدرت بازی می دهد، اما نه به راحتی.
با توجه به موارد فوق، ایده ای از گیم پلی بازی خواهید داشت، اما لباس سیمبیوت و این قدرت های منحصر به فرد چه معنایی برای داستان خواهند داشت؟ در تریلر به وضوح مشاهده می شود که استفاده از لباس سیمبیوت بر روان پیتر تأثیر گذاشته و او را بی رحم تر کرده است. کارگردان بازی می گوید:
ما بهترین تلاش و انرژی خود را برای هر جنبه، چه گیم پلی و چه داستان سرایی، به کار می بریم. همانطور که در تریلر گیم پلی بازی مشاهده می کنید، لباس سیمبیوت تاثیر زیادی در مبارزات دارد، اما داستان و روایت نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. و فکر میکنم اگر به کمیکها و پسزمینه روایی سیمبیوت نگاه کنید، متوجه تهاجمی بودن و عناصر اعتیادآور سیمبیوت خواهید شد و این که چگونه بر شخصیت پیتر تأثیر میگذارد. اما من فکر میکنم فراتر از پیتر، ما در این بازی بیشتر بر روی افراد اطراف او تمرکز خواهیم کرد، که چگونه از پیتر و لباس سیمبیوت تأثیر میگیرند. شخصیت هایی مانند مایلز و ام جی.
کارگردان بازی برایان اینتیهار در ادامه توضیح می دهد که چگونه کت و شلوار علاوه بر اینکه به بازیکن حس قدرت می دهد، پیتر را اسیر می کند و او را در حال فساد و آسیب رساندن به دوستانش به تصویر می کشد.
همانطور که می دانید لباس سیمبیوت بسته به اینکه کدام کمیک را بخوانید ریشه های متفاوتی دارد. Intihar میگوید نحوه معرفی لباس سیمبیوت در بازی دوم به ریشهها احترام میگذارد، اما Insomniac از تغییر دادن هراسی ندارد.
شاید در تریلر منتشر شده اشاره هایی به طراحی و خاستگاه لباس سیمبیوت شده باشد که تفاوت هایی با پوسته های دیگر دارد. اگر به دقت به پیتر نگاه کنید، متوجه پیچک هایی در اطراف بازوی او خواهید شد. هدف آن این است که به مردم بفهماند که این یک لباس دست ساز نیست و به طور ارگانیک بدن پیتر را می پوشاند.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 پاییز امسال برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.