راد فرگوسن، مدیر کل سری Diablo گفت که سرورهای Diablo 4 بهینه و آزمایش شده اند، اما گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره ای رخ می دهد.
در حالی که منتظر عرضه Diablo 4 در دسترسی اولیه و جهانی هستیم، نباید فراموش کنیم که سرورهای این بازی در روز اول بتای عمومی آن با مشکلات زیادی روبرو شدند. بازیکنان نمی توانستند وارد حساب های خود شوند و صف ها بسیار طولانی بود. تست سرور اسلم بازی بهتر بود، اما برای نسخه کامل اوضاع چگونه پیش خواهد رفت؟
به گفته راد فرگوسن، مدیر کل سری Diablo، تمامی تست ها تا کنون به تیم سازنده بازی کمک زیادی کرده است. او در این باره به GamesRadar گفت:
ما از هر یک از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتیم. ما احساس بهتری داریم، با هر چیزی که یاد گرفتیم احساس خوبی داریم.
با این حال، به یاد داشته باشید که یک توسعه دهنده هرگز نمی تواند تعداد کل بازیکنان را شبیه سازی کند:
یک قیاس این است که یک میلیون نفر به شهربازی شما بیایند. مهم نیست که پارک چقدر بزرگ باشد، در ابتدا نمی توانید همه آنها را نصب کنید. ما کارهای لازم را انجام داده ایم تا انتشار بازی به بهترین شکل ممکن انجام شود و از جایی که هستیم احساس خوبی داریم. آزمایشات زیادی انجام شده است، بنابراین ما آماده هستیم. اما هرگز نباید بگویید هرگز. بنابراین روز اول ممکن است کمی پر از دست انداز باشد، اما ما امیدواریم که یاد بگیریم و سازگار شویم.
بازی Diablo 4 در تاریخ 16 ژوئن 1402 (6 ژوئن 2023) برای پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. با این حال، خریداران نسخه های Ultimate و Deluxe می توانند چهار روز زودتر به آن دسترسی داشته باشند. پیش بارگذاری بازی در تمامی پلتفرم ها آغاز شده است. معاون مدیر بازی Joseph Piepiora گفت که در نسخه کامل، شاهد یک سری تغییرات تعادل و رفع اشکال خواهیم بود.