طبق اعلام رسمی سونی، Bungie عناوین سرویسمحور پلیاستیشن را از طریق بررسی و تحلیل دقیق نظارت میکند تا بهترین پروژههای سرویسگرا را انتخاب کند.
در سال 2022، سونی بانجی را به مبلغ 3.7 میلیارد دلار برای اداره و سازماندهی بخش خدمات محور پلی استیشن خریداری کرد. سونی در طول سال ها به عناوین سودآوری مانند Fortnite، Genshin Impact و Apex Legends نگاه کرده است و اکنون به دنبال ایجاد عنوان پربازده خود است.
یک رابطه دو طرفه جالب بین سونی و بانجی ایجاد شده است. Bungie در عناوین سرویس گرا به سونی کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، سونی قصد دارد IP های Bungie را به اروپا و آسیا گسترش دهد و در عین حال آنها را به رسانه های دیگری مانند انیمیشن و سینما بیاورد.
هرمن هالست، رئیس استودیو جهانی پلی استیشن، در جلسه پرسش و پاسخ اخیر سونی گفت:
یادگیری اصول اولیه بانجی در بسیاری از موارد ضروری بوده است. البته، زمانی که عناوین سرویسمحور ایجاد میکنید، باید مهارتها و دانشهایی داشته باشید که به آثار انفرادی و داستان مرتبط نباشد. ما توانایی های لازم را به دست آوردیم و آنها را تحت هدایت و هدایت Bungie قرار دادیم. ما عمیقاً درک می کنیم که موفقیت در عناوین خدمات محور به چه معناست.
در طول تاریخ، بازیهای ما به سمت پایان تکامل یافتهاند و این یک تغییر فرهنگی عظیم است. در حال حاضر، انتشار بازی تنها آغاز است. از سوی دیگر، ما با Bungie کار می کنیم تا یک فرآیند دقیق تجزیه و تحلیل و بررسی 12 بازی سرویس گرا را که در حال توسعه داریم انجام دهیم.
نکته قابل توجه در مورد اسلایدهای بیرون آمده از جلسه سهامداران سونی، حضور Naughty Dog در قسمت «بازی های سرویس محور» است که به وضوح به بازی چند نفره The Last of Us اشاره دارد.