مدیر برند ایکس باکس مدعی است که آن ها از تیم Arkane Austin به خوبی حمایت نکردند و آنها را در توسعه بازی Redfall تنها گذاشتند، اما قضیه در مقایسه با Starfield متفاوت است.
ساعاتی پیش فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در مصاحبه ای با پادکست Kinda Funny در مورد کیفیت پایین Redfall صحبت کرد و مسئولیت آن را پذیرفت. او در این مصاحبه اشاره کرد که تیم ایکس باکس به دلیل همکاری با سازنده Starfield عملکرد بهتری داشته است.
وقتی استودیو میخریم، برخی از بازیها در حال توسعه کامل هستند و تعدادی از پروژهها در مراحل اولیه توسعه هستند یا حتی هنوز شکل نگرفتهاند. من فکر می کنم ما باید تعامل خود را با پروژه هایی که در میانه ساخت هستند بهبود دهیم.
ما در ابتدا کار خوبی برای کمک به Arcane Austin انجام ندادیم و به آنها نگفتیم که بخشی از Xbox و قسمت 1 به چه معناست. در ادامه منابع مورد نیاز برای عبور سریعتر مراحل توسعه را فراهم نکرده ایم و به عبارتی آنها را در ساخت Redfall رها کرده ایم. بهتر است در پروژه ای شرکت کنید که در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.
از آنجایی که استارفیلد زمانی که Bethesda آن را خریداری کرد در مراحل اولیه توسعه بود، ایکس باکس توانست پشتیبانی و همکاری بهتری ارائه دهد. این اتفاق در مورد Redfall رخ نداد، زیرا انجام آن خیلی طول کشید.
بازی مورد انتظار Starfield در تاریخ 15 سپتامبر 1402 (6 سپتامبر 2023) برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. همانطور که می دانید رویداد Xbox و رویداد انحصاری Starfield در تاریخ 11 ژوئن 2023 برگزار می شود که مطمئناً شامل اطلاعات و ویدیوهای زیادی خواهد بود.