آقای هاروهیرو سوجیموتو، رئیس کپکام، گفت که ورزش های الکترونیکی یا Esports یکی از عناصر اصلی فلسفه طراحی Street Fighter 6 است.
در حال حاضر، توسعه یک بازی مبارزه ای بدون در نظر گرفتن صحنه رو به رشد ورزش های الکترونیکی چیزی نیست که بسیاری از استودیوها آن را عاقلانه بدانند. Street Fighter 6 به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی ها و بزرگترین IP های سبک خود، تمرکز زیادی روی ورزش های الکترونیکی داشت. در واقع به گفته کپکام، این مورد برای تیم سازنده بازی بسیار جدی بود.
هاروهیرو سوجیموتو، رئیس کپکام، در مصاحبهای جدید با فامیتسو گفت که از همان ابتدا، تیم توسعه Street Fighter 6 ورزشهای الکترونیکی را بخش مهمی از تجربه میدانست و بازی را حول آن توسعه میداد. چنین رویکردی با بازی های قبلی این سری هرگز انجام نشد. او گفت:
Capcom همچنین بر روی ورزش های الکترونیکی تمرکز دارد. زمانی که من روی Street Fighter 4 کار می کردم، هنوز چنین فرهنگی در ژاپن توسعه نیافته بود، و JeSU (اتحادیه ورزش های الکترونیک ژاپن) در حالی شروع به کار کرد که ما در حال توسعه Street Fighter 5 بودیم. Street Fighter 6 با همان چیزی که من از همان ابتدا ورزش های الکترونیکی را در ذهن داشتم توسعه داد. ، بنابراین من انتظار دارم که این جنبه از بازی بسیار هیجان انگیز باشد.
از استفاده از گزارشدهی بیدرنگ در بازی گرفته تا ارائه طیف گستردهای از گزینههای رقابتی، واضح است که Street Fighter 6 تاکید زیادی بر ورزشهای الکترونیکی دارد. دیدن واکنش جامعه Esports به این بازی جالب خواهد بود.
بازی Street Fighter 6 در تاریخ 12 ژوئن 1402 (2 ژوئن 2023) بر روی پلتفرم های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و پلتفرم رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. دموی رایگان این بازی در حال حاضر بر روی تمامی پلتفرم ها موجود است.