به نظر میرسد که مقامات الکترونیک آرتز (الکترونیک آرتز) تصمیم گرفتهاند تا برای همیشه توسعه Star Wars Battlefront 3 را با نزدیک شدن به مراحل نهایی لغو کنند.
داستان فرنچایز Star Wars Battlefront، اگرچه غم انگیز است، اما همچنان منحصر به فرد است. در طول سال ها، بازی های زیادی در سری فیلم های جنگ ستارگان وجود داشته است، اما این سری خاص همیشه خاص بوده است. اگر از منظر شکل اصلی Battlefront به تاریخچه آن نگاه کنیم، چیزهایی را می بینیم که قبلاً هرگز ندیده ایم. شما میتوانید بین دو جبهه امپراتوری و اتحاد شورشیان یکی را انتخاب کنید و مکانهایی را که همگی در سهگانه اصلی فیلمها وجود داشتند، فتح کنید. همچنین میتوانید با شخصیتهای ویژه دیگری تماس بگیرید تا کمک کنید، و نسخه دوم شامل نبردهایی از نسخه اول بود تا همه چیز را تا حد امکان جذاب کند. البته قرار بود Star Wars Battlefront 3 نیز در دست ساخت باشد که در نهایت ساخت آن لغو شد.
اگر سالهای گذشته را به خاطر دارید، باید به یاد بیاورید که Electronic Arts و Studio DICE تصمیم گرفتند این فرنچایز را به میدان بازگردانند و با رنگ و جلای مدرنتر، در دسترس طرفداران سرسخت قدیمی و جدید قرار بگیرند. اگرچه ممکن است بازی اول به اندازه نسخه اصلی جذاب نباشد، اما عنوان موفقی بود و سازندگان را مجاب کرد که به سراغ بازی دوم بروند.
متأسفانه Star Wars Battlefront 2 به یکی از ناموفق ترین عناوین زمان خود تبدیل شد. سوء استفاده دایس از لوت باکس های موسوم به “Pay to Win” در این بازی به حدی بحث برانگیز شده است که تقریبا هر هفته قضات مختلف از کشورها، سازمان ها و نهادهای مختلف از قاره های مختلف استفاده از این ویژگی در بازی ها را محکوم می کنند.بازی های ویدیویی به طور کلی این حواشی باعث شد که Electronic Arts تمام لوت باکس های Battlefront 2 را از بازی حذف کند، اما با وجود این، نتیجه نهایی هنوز نتوانسته حس نسل ششم و دوران پلی استیشن 2 را القا کند.
با وجود همه اینها، نسخه سوم بهتر از این اتفاق نیفتاد و اندکی قبل از اتمام ساخت لغو شد. به تازگی مایکل بارکلی، طراح فاز فعلی استودیو ناتی داگ، پیامی را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده و اعلام کرده است:
فکر میکنم اکنون آنقدر زمان زیادی گذشته است که بگوییم Star Wars Battlefront 3 یک عنوان عالی بود که وقتی خیلی نزدیک به اتمام بود، بهطور جنایی لغو شد. بازیکنان نمی دانند چه چیزی از آنها دزدیده شده است.
مایکل بارکلی
در حالی که ستایش بارکلی از این بازی ممکن است تحت تأثیر کار خودش باشد، خبر لغو یک بازی، حتی زمانی که در مراحل پایانی توسعه است، همیشه غم انگیز است. اگر قرار است سرزنش شود، انگشت گذاشتن به سمت الکترونیک آسان است. شرکتی که بارها عناوینی را منتشر کرده که در روز انتشار اصلاً آماده نبودند و با این حال تصمیم گرفت یکی از بازی های تقریباً تکمیل شده خود را به زباله دان تاریخ بسپارد.
منبع: Gameranx