بر اساس اطلاعات LinkedIn از مدیر محصول محتوای Xbox و Microsoft Audience Marketing Strategies، تعداد مشترکان Game Pass در ویندوز از 15 میلیون نفر فراتر رفته است.
اگر این گزارش صحت داشته باشد، این احتمال وجود دارد که تعداد مشترکین این سرویس در رایانه شخصی از کنسول های ایکس باکس بیشتر باشد. نام آن شخص Mark Skwarski است و در رزومه او ذکر شده است که در ساخت تیمی برای اضافه کردن ویژگی های جدید به Xbox Game Pass و اجرای کمپین های تبلیغاتی برای آن نقش داشته است. در یک دوره چهار ساله، تعداد کل مشترکین این سرویس از 5 میلیون به 25 میلیون افزایش یافته و درآمد حاصل از آن 2 میلیارد دلار (نرخ رشد مرکب سالانه 54 درصد) افزایش یافته است.
او همچنین در ایجاد و اجرای استراتژیهایی برای رشد Game Pass در رایانه شخصی، تمرکز بر عناوین مناسب، تجربه حاصل از آن برای مخاطبان و اجرای بازاریابی (که شامل تغییر نام تجاری میشود) مشارکت داشت که تعداد مشترکین رایانههای شخصی را به 5 برابر رساند. . علاوه بر این، Squarski با افسران ارشد نوآوری Bethesda و Xbox Game Studios همکاری کرده است تا در تلاشی برای توسعه این سرویس و ایجاد لذت بیشتر برای کاربران رایانه شخصی، نوآوری کند.
در دسترس نبودن آمار دقیق از تعداد کل مشترکان Game Pass ما را از اظهار نظر در مورد برتری مشترکین این دو پلتفرم باز می دارد. شایان ذکر است که برخی از دارندگان کنسول یا اعضای خانواده آنها ممکن است با استفاده از همان Xbox Game Pass Ultimate بازی هایی را در رایانه های شخصی کشف کنند. با این حال، اگر همپوشانی بین دو پلتفرم را در نظر نگیریم، ممکن است تعداد پخش کننده های PC بیشتر باشد.
مایکل پچر، تحلیلگر رسانه و سرگرمی های دیجیتال، قبلا گفته بود که در صورت انجام معامله برای خرید اکتیویژن بلیزارد، انتظار می رود عضویت در سرویس اشتراک به 50 میلیون نفر برسد.