کوالکام تراشه هایی به نام اسنپدراگون XR می فروشد که به طور خاص برای محصولات واقعیت ترکیبی مانند هدست طراحی شده اند. سامسونگ سال ها تجربه در زمینه طراحی سخت افزار دارد. اما قدرت گوگل به سیستم عامل اندروید و طراحانی که برای این سیستم عامل اپلیکیشن طراحی می کنند پیوند خورده است.
شومت گفت: این همکاری نه تنها مربوط به این سه شرکت است، بلکه رشد بازار واقعیت ترکیبی را نیز مد نظر دارد. دلیل اینکه ما این همکاری را اعلام کردیم فراتر از کوالکام، گوگل و سامسونگ است، ما می خواهیم کل اکوسیستم را آماده کنیم. بسیاری از طراحان، شرکت های تولید محتوا و شرکت های اپلیکیشن وجود دارند که نوآوری و تجارت را به این اکوسیستم می آورند. بله، ما می توانیم یک دستگاه تولید کنیم. بله، کوالکام می تواند چیپست تولید کند. گوگل می تواند یک سیستم عامل ایجاد کند. اما در نهایت، برای ساختن یک اکوسیستم پر جنب و جوش به بیش از این نیاز داریم.
در آن زمان، این محصول نیاز به یک گوشی هوشمند برای اتصال به هدست داشت. اما سازندگان لوازم الکترونیکی این مدل را کنار گذاشته و به سمت هدفون های بی سیم می روند.
رقابت از اپل و متا
واقعیت افزوده به عنوان چیز بزرگ بعدی در محاسبات توصیف شده است. درست مانند انقلابی که تلفن های هوشمند انجام داده اند. بنابراین، شرکت هایی مانند متا در حال سرمایه گذاری در ساخت و عرضه این محصولات هستند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
مایکروسافت نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده را معرفی کرد.
سامسونگ با تجربیات مجازی بیگانه نیست. این شرکت اولین هدست واقعیت مجازی را در سال 2015 با نام Gear VR عرضه کرد. در آن زمان این دستگاه توسط Oculus ساخته شد که متعلق به فیس بوک بود. سامسونگ عرضه این هدست را در سال 2020 متوقف کرد زیرا این دستگاه نتوانست آنطور که باید محبوب شود.
سامسونگ در حال کار بر روی یک نقشه راه برای محصولات واقعیت ترکیبی است که به اختصار MR نامیده می شود.
واقعیت ترکیبی به فناوریهایی اطلاق میشود که دنیای مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب میکنند و میتوانند شامل واقعیت افزوده باشند که در آن تصاویر یا ویدیوهای دیجیتال به دنیای واقعی اضافه میشوند. برنامهها و تجربیات واقعیت ترکیبی از طریق هدستهای پوشیده شده توسط کاربر قابل دسترسی هستند.
بر اساس گزارش CNBC، Shumet گفت در حالی که VR برای بازی خوب است، او فکر می کند برخی از محصولات واقعیت ترکیبی پتانسیل بیشتری دارند. ما به دنبال پیشبرد نقشه راه در این مسیر هستیم.
به گزارش ICTNN، پاتریک شومت، معاون اجرایی سامسونگ به CNBC گفت: «سامسونگ در نقشه راه این محصولات برای ورود به عرصه دستگاه های واقعیت افزوده است که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی آن را برای رشد آینده مهم می دانند.
این مقام سامسونگ از توضیح زمان عرضه چنین محصولی خودداری کرد. او در حاشیه کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، در مورد همکاری سامسونگ با گوگل و کوالکام که در ماه فوریه اعلام شد صحبت کرد. این سه شرکت جزئیات کمی در مورد این همکاری ارائه کردند و فقط گفتند که بر واقعیت ترکیبی تمرکز خواهد کرد.
متا یکی از شرکت هایی است که آینده خود را بر پایه یکسان سازی دنیای مجازی و فیزیکی بنا کرده است. اکتبر گذشته، این شرکت هدست واقعیت ترکیبی MetaQuest Pro را با قیمت 1500 دلار عرضه کرد. و بلومبرگ در ژانویه گزارش داد که اپل در حال آماده شدن برای راه اندازی یک هدست واقعیت ترکیبی در بهار است و یک بازیگر بزرگ الکترونیک را وارد میدان می کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری