همه این اتفاقات رخ خواهد داد زیرا امسال آخرین سالی است که الکترونیک آرتز فرنچایز فوتبالی محبوب خود با نام فیفا را عرضه می کند و از سال آینده نسخه بعدی این سری با نام EA Sports FC معرفی و عرضه خواهد شد. الکترونیک آرتز معتقد است که اگرچه به دلیل پایان قرارداد 30 ساله با فدراسیون جهانی، عنوان فیفا را از روی جلد خود از دست خواهد داد، اما به لطف بیش از 300 قرارداد تجاری و کسب مجوزهای مختلف، حذف نام فیفا تغییر چندانی در بازی نخواهد داشت.
الکترونیک آرتز همیشه ارتباط نزدیکی با لیگ برتر انگلیس داشته و حتی اکنون به عنوان اسپانسر نیز حضور آن در قسمت های مختلف مسابقات روزانه مانند لوگوی EA Sports بر روی لباس داوری به چشم می خورد. ضمن اینکه همکاری این دو موجود در اکثر سری های فیفا یعنی Ultimate Team نیز کاملا مشهود است و به عنوان یک عنصر خاص در این حالت حضور دارد.
گفته می شود که الکترونیک آرتز و EA Sports به امضای قرارداد تبلیغاتی با لیگ برتر نزدیک شده اند.
طبق گزارش اسکای نیوز، این قرارداد به ارزش حدود 488 میلیون پوند به مدت 6 سال ادامه خواهد داشت و تمامی 20 باشگاه لیگ برتری از این موضوع مطلع هستند. در متن این گزارش می خوانیم:
این احتمال وجود دارد که مفاد قرارداد فوق شباهت زیادی به قرارداد سال گذشته الکترونیک آرتز و لالیگا اسپانیا داشته باشد. این قرارداد شامل حق استفاده از نام تمامی تیم های حاضر در این لیگ و ترکیب آرم، طرح، فونت و سایر جلوه های بصری آن ها با برند EA Sports بود. همچنین پوشش خبری و رسانه ای رویدادهای لالیگا و حتی جنبش های اجتماعی و سیاسی از دیگر بندهای اجرایی این قرارداد بود.
یکی از عوامل اجرایی باشگاه گفت که این قرارداد بیش از 80 میلیون پوند در سال هزینه خواهد داشت و موقعیت الکترونیک آرتز را به عنوان اولین و مهمترین شریک لیگ برتر ایجاد می کند. علاوه بر این، تحت این قرارداد، محتوای الکترونیکی لیگ برتر نیز در انحصار EA Sports باقی خواهد ماند.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی