ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
اما علاوه بر نسخه های مختلفی که برای حل این چالش نوشته شده است، وحید شاهمنصوری – رئیس مرکز تحقیق و توسعه یکی از اپراتورهای تلفن همراه در نشست “اکوسیستم نوآوری، پیش برنده تحول دیجیتال” 28 بین الملل گفت: کنفرانس کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران: برای پاسخ به این چالش در صنعت، یکی از اولین اقدامات اپراتورها، تنوع بخشی به جریان های درآمدی تحت عنوان ورود فراتر از هسته و ارائه انواع خدمات دیجیتال در B2B بود. و بخش های B2C
خدماتی مانند «پیامک»، «تماس» و «داده تلفن همراه» در بخش اصلی دستهبندی میشوند و فراتر از هسته به «بازی»، «خانه هوشمند»، «خدمات مالی»، «خدمات و محتوا OTT»، « ورزش الکترونیک، «پرداخت و تجارت دیجیتال» و… در واقع باید گفت که با توجه به روند جهانی سال های اخیر، صنعت اپراتور برای ادامه حیات باید «فراتر از اتصال» رفته و وارد عرصه دیجیتال شود. ایجاد ارزش درآمد بیشتر
گزارش های جهانی حاکی از رکود شدید درآمد و هزینه های بالای سرمایه برای اپراتورهای تلفن همراه است که کارایی آنها را در مقایسه با سایر صنایع در پایین ترین سطح قرار داده است. اما راه حل مقابله با این وضعیت چیست؟
اما چه چیزی باعث شده است که صنعت «ارتباطات و مخابرات» با این میزان بازده پایین مواجه شود؟ بر اساس آنچه بسیاری از تحلیلگران و محققان اقتصادی پیشنهاد داده اند و همانطور که توسط ADL (یکی از ارائه دهندگان راه حل های فنی پیشرو برای سازمان های تجاری و دولتی) بیان شده است، صنعت مخابرات در سال های اخیر در مقایسه با سایر صنایع بزرگ بازدهی کم تا متوسطی را برای سهامداران خود داشته است. .، مشروط بر اینکه این مشکل ناشی از «رکود درآمدها»، «رشد مستمر حجم تردد» و همچنین «هزینه های بالای سرمایه گذاری» باشد. در هر صورت این مقایسه کارایی صنایع تصویر نگران کننده ای از این صنعت به فعالان این حوزه ارائه کرده است.
اگرچه اپراتورهای تلفن همراه کشور با آگاهی از این چالش، طی دو سه سال گذشته برنامههای راهبردی طراحی و اجرا کردهاند تا با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند به یکی از پیشتازان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه تبدیل شوند، اما با کسب و کار اصلی ما نسبتاً هستیم. آشنایی با Near core (نزدیک به کسب و کار اصلی) و Beyond core (فراتر از لایه اصلی).
وی در این زمینه به گزارش سال 2021 انجمن جهانی موبایل (GSMA) که رشد درآمد اپراتورهای تلفن همراه را در هسته فراتر از آن نمایه می کند، اشاره کرد و گفت: بر اساس این انجمن، کرونا یا کووید-19 دیجیتالی شدن را تحریک کرده است.
به گزارش ICTNN، صنعت مخابرات و مخابرات یکی از گران ترین صنایع دنیاست که در سال های اخیر با چالش بازگشت سرمایه و کاهش بازده دست و پنجه نرم می کند اما این موضوع تازه ای نیست و در شهریور ماه در سال 2019، موسسه تامسون رویترز بازده سهام صنعت را در پرداخت های مختلف بررسی کرد، در میان همه، صنعت “ارتباطات” کمترین کارایی را داشت.
بر این اساس، بازده حقوق صاحبان سهام در این صنعت برای دوره های سه، پنج و ده ساله به ترتیب منفی 1.8، منفی 2.4 درصد و مثبت 1 درصد بوده، در حالی که «شاخص های وزن شده بر اساس ارزش بازار» این سه دوره به ترتیب. آنها محدوده های مثبت 10.3، 7.2 و 9 درصد را ثبت کردند. در نمودار منتشر شده توسط این موسسه، بیشترین بازده سهام متعلق به گروه «خدمات مالی» است.
این روش به “تحول دیجیتال” نیز معروف است. لازمه تحقق کامل آن نیز به این بستگی دارد که خود اپراتورها ابتدا باید تحول دیجیتالی در عملیات و مدل های تجاری خود انجام دهند و به کارایی دیجیتالی دست یابند و سپس به فکر ایفای نقش در تحول دیجیتال باشند و هماهنگ و هماهنگ ارائه دهند. خدمات با سایر بازیگران
تحریریه ICTNN شبکه خبری