با برطرف شدن محدودیتهای کرونایی در چین و بهبود درآمد افراد شاید یک رشد نسبی را در سال جدید شاهد باشیم اما انتظار رشد انفجاری را نمی توان داشت.
بر اساس گزارش موسسه پایش بازار کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند چین در سال 2022 با کاهش 14 درصدی سالانه به پایین ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.
سایر برندهای اصلی اندروید مانند اوپو، ویوو و شیائومی با افت به ترتیب ۲۷، ۲۳ و ۱۹ درصد شاهد کاهش چشمگیر سالانه بودند.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید سال آینده برای بازار موبایل چطور باشد؟
تولیدکنندههای چینی همچنان بر روی بخش پریمیوم و دستگاههای تاشو تمرکز دارند و انتظار می رود رقابت در این بخش در سال 2023 افزایش یابد.
کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل، چارک چهارم سال ۲۰۲۲
این پنجمین سال متوالی افت فروش سالانه در چین است. تاثیر همه گیری کووید-19 و بادهای مخالف اقتصاد کلان به عنوان دلایل اصلی افت فروش ذکر شده است. در سه ماهه چهارم سال 2022 فروش گوشی های هوشمند در چین با کاهش 15 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد.
منبع: https://toranji.ir/2023/01/27/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2/
پس از اینکه وضعیت بازار موبایل جهانی موبایل سال ۲۰۲۲ را با هم بررسی کردیم حالا نوبت به بررسی فروش بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲ است. این بازار پررقابت و دارای محصولاتی که گاهی هیچوقت در بازارهای دیگر عرضه نمیشوند میتواند عملکرد جالبی داشته باشد.
وضعیت بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲
آنر تنها برندی بود که رشد سالانه مثبت را با عدد 38 درصد داشت، اما این رشد عمدتاً به دلیل پایین بودن فروشش در سال 2021 ثبت میشود. آن زمان این برند شروع به احیای مجدد خود در بازار چین کرده بود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری