وی افزود: شرایطی را در اختیار آنها قرار داده ایم و مشترکان می توانند اعلام کنند که گوشی آنها تحویل گرفته می شود و یا مشترک در صورت عدم استفاده از تلفن می تواند آن را در مرکز رزرو کند، بنابراین شرایط در اختیار مشترک است. اما ما به عنوان اپراتور موظفیم خط را زمانی که مشترک اعلام می کند مطلقاً می خواهد از تلفن استفاده کند، حفظ کنیم. تعمیر و نگهداری خط به این صورت انجام می شود که مبلغ 25000 تومان به پیمانکار در تهران برای نگهداری خط برای مشترک واگذار می شود.
زارعیان گفت: بنابراین این حادثه اصلا اتفاق عجیبی نیست و شاید یکی از اقدامات خوبی باشد که باعث بهره وری بیشتر تلفن ثابت و پیشرفت در مسیر توسعه شود. در مصوبه ای که دولت برای افزایش یا تعدیل تعرفه مخابرات ارائه کرده است، این ارگان موظف است تا پایان این دولت یک میلیون و 500 هزار FTTH (فیبر نوری) توسعه دهد که هزینه آن تقریبا معادل درآمدی است که به دست می آید. از اینجا. همچنین باید شبکه حمل و نقل 12 استان را توسعه دهیم تا بتوانیم برای شرکت های خصوصی تسهیلات ارائه کنیم.
بر اساس مصوبه مذکور، کاربران تلفن ثابت در استان تهران باید ماهانه 20 هزار تومان برای حفظ تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید تعرفه های جدید تلفن ثابت پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور حفظ این خطوط باید پرداخت کنند.
بیدخام همچنین خاطرنشان کرد: مشترکین باید حداقل هزینه تعمیر و نگهداری را که از سوی ناظم بازار اعلام شده است بپردازند، خواه مکالمه داشته باشند یا نه. مبلغ در نظر گرفته شده برای هزینه نگهداری خط تلفن ثابت برای استان تهران 20 هزار تومان است اما چون مالیات به آن اضافه می شود در نهایت همین رقم 25 هزار تومان می شود.
به گزارش ICTNN، افزایش قیمت ماهانه تلفن ثابت تابستان امسال تصویب شد و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت تلفن ثابت را تایید کرد و گفته شد در صورت تایید رگولاتوری اعمال و اجرا می شود. مخابرات
وی با بیان اینکه برای تمامی فرآیندهای ذکر شده، مشترکین محترم باید حداقل هزینه تعمیر و نگهداری را پرداخت کنند و این بر اساس مصوبات ابلاغی رگولاتوری ارتباطات است، ادامه داد: یعنی بگوییم تمامی این فرآیندهای ذکر شده شامل حداقل هزینه است. شاید این هزینه ها مربوط به حداقل تعداد مشترکین باشد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در ادامه، محمدرضا بیدخام – مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران – در تشریح جزئیات این مشکل به ICTNN گفت: تلفن دارای فرآیند خاصی است و مشترکانی که تلفن آنها قطع شده است دلایل مختلفی از جمله خرابی تلفن و… اگر خود مشترک مشترک را قطع کرد این یک نوع دیگر است یا اگر مبلغ را پرداخت نکرده است بحث دیگری است.
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران افزود: برآوردی که انجام دادیم افزایش تعرفه حتی با دو تعهد قانونی ما برابری نمی کند و تمدید مجوز را امضا کردیم تا این توسعه انجام شود و اکنون کار آغاز شده است
اما با وجود اطلاع رسانی منظم و مستمر، همچنان بلاتکلیفی برای برخی از مشترکان در این حوزه وجود دارد. به عنوان مثال، مشترکان تلفن ثابت با وجود قطع شدن تلفن، دو قبض 80 تا 100 هزار تومانی دریافت می کنند و می پرسند چرا باید این هزینه ها را پرداخت کنند؟ در همین رابطه داود زارعیان – معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران – طی حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری برنامه در این زمینه گفت: در حال حاضر حدود 29 میلیون تلفن فعال داریم که مورد استفاده قرار می گیرند. توسط مشترکین و تعداد مشترکینی که تحت شرایط ذکر شده قرار دارند بسیار اندک است.
به گفته مسئولان مخابرات، مشترکینی که تلفن آنها به دلایل مختلف از جمله قطعی قطع شده است، باید براساس اطلاعیه سازمان تنظیم بازار، حداقل هزینه نگهداری خط را پرداخت کنند.
مسئولان مربوطه معتقدند تعرفه تلفن ثابت با وجود افزایش تورم حدود 12 سال است که تغییری نکرده و این مشکل مانع از پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است و همه کارکنان شرکت مخابرات و خانواده هایشان بنابراین باید داستان غم انگیز تعرفه تلفن ثابت به پایان برسد زیرا اگر مشکلات تعرفه و توسعه مخابرات حل شود، مخابرات متحول شده و تاثیرات مثبتی بر زندگی مردم و کیفیت خدمات خواهد داشت.
تحریریه ICTNN شبکه خبری