اگرچه بازسازی Silent Hill 2 توسط Blubber Team در حال توسعه است، اما این استودیوی لهستانی برای بازسازی این بازی کلاسیک همکاری نزدیکی با Konami داشته است. به همین دلیل، دو نفر که نامشان دائماً با فرنچایز Silent Hill و به خصوص Silent Hill 2 مرتبط است، آهنگساز Akira Yamaoka و کارگردان Masahiro Itoi، هر دو در روند توسعه بازسازی این بازی نقش داشتند.
وقتی متوجه شدیم که سازندگان اصلی را داریم بسیار هیجان زده شدیم. آنها توضیحات بسیار مهمی در مورد چیزهای مختلف در بازی به ما دادند.ما مدام از سازندگان سابق در مورد الماس های مشترکمان سوال می کنیم. علاوه بر این، آنها خودشان نقش فعالی در روند توسعه بازی ایفا کردند.Ito برای مکان ها و هیولاهای بازی به ما مفهوم هنری ارائه کرد و Yamaoka موسیقی متن بازی را ساخت.
مانند هر پروژه دیگری، در ابتدا بحث های سطح بالا در مورد جهت پروژه وجود داشت. در این بازسازی، چه عناصری از بازی اصلی دست نخورده باقی خواهند ماند و چه چیزهایی تغییر خواهند کرد. ما سال اول را به طور مداوم با کونامی صحبت کردیم و از نزدیک با آنها کار کردیم. اگر همه گیر نبود، می توانستیم در یک اتاق بنشینیم و مستقیماً درباره ایده ها صحبت کنیم. کونامی به شدت ما را در روند ساخت بازی تشویق و حمایت کرد.این اعتماد ما را صاحب اصلی بازی سازی کرد.
بازی Silent Hill 2 Remake در حال حاضر برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی در حال توسعه است و به مراحل پایانی توسعه نزدیک می شود. البته هنوز تاریخ دقیق عرضه مشخص نیست. این بازی به مدت یک سال در انحصار کنسول پلی استیشن خواهد بود.
تهیه کننده اصلی بازی Silent Hill 2 Remake اخیراً در مصاحبه با GamingBolt کمی بیشتر در مورد نقش Yamaoka و Ito در توسعه بازی صحبت کرده است. به نظر می رسد این دو در روند توسعه بازی «نقش فعالی» داشته اند:
تیم Bloober ادعا می کند که ماساهیرو ایتو و آکیرا یامائوکا، دو نفر از توسعه دهندگان اصلی Silent Hill 2، به طور کامل در توسعه بازسازی بازی توسط این استودیو مشارکت داشته اند.
وی همچنین در مورد روند کار با کونامی در روند ساخت این بازی صحبت کرد که این شرکت چقدر در روند توسعه بازی نقش داشته و تیم ارائه کننده چه آزادی عمل برای ارائه تصویر خود از این بازسازی داشته است: