رئیس بخش تولید تیم Blubber، آقای Kacper Michalski در مورد توانایی استودیو برای بازسازی Silent Hill 2 صحبت کرد. او ابتدا در مورد اینکه چگونه کونامی در وهله اول به آنها رسید، صحبت کرد:
شهر سایلنت هیل با استفاده از بهترین تکنولوژی آن زمان بازسازی شد. تمام موجودات موجود در آن با جلوه های بصری ترسناک تر طراحی شده اند. هوش مصنوعی نبرد دشمن نیز بهبود یافته است. علاوه بر جلوه های بصری و صوتی، تجربه داستان بازی تمرکز اصلی ما بوده است. ما مطمئن شدیم که هر شخصیت یک بیان احساسی عمیق دارد، در حالی که به خط داستانی بازی اصلی وفادار می ماند.
شاید تعجب کنید که چرا تیم Blubber به جای بازی Silent Hill اول، بازی دوم این سری را انتخاب کرد:
کونامی چندین پیشنهاد از استودیوهای مختلف دریافت کرده بود. ما یکی از آن استودیوها بودیم. همانطور که می بینید، ما بسیار خوش شانس بودیم و همچنین بسیار عاشق نه تنها سری Silent Hill، بلکه ژانر وحشت بقا نیز بودیم.
تیم Bloober، خالقان بازسازی جدید Silent Hill 2، گفتند که این فرصتی عالی برای معرفی یکی از کلاسیک های ترسناک بقا به نسل جدید است.
Silent Hill 2 که در ابتدا در سال 2001 بر روی پلی استیشن 2 منتشر شد، واقعاً اثری بزرگتر از اولین Silent Hill است و به یکی از تأثیرگذارترین بازی های تاریخ تبدیل شده است. اگرچه انتخاب پلی استیشن 2 به عنوان پلتفرم مقصد به تیم کونامی امکان استفاده از فناوری پیشرفته تری را داد، اما بدون شک داستان اصلی Silent Hill 2 است. داستان این بازی از کتاب جنایات و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی الهام گرفته شده است و می توان ردپایی از آثار دیوید کراننبرگ و آلفرد هیچکاک را مشاهده کرد.
Silent Hill 2 یکی از بهترین بازی های ترسناک روانشناختی تمام دوران است. ما با این بازی بزرگ شدیم و یکی از منابع اصلی الهام برای استودیو ما است. ما عاشق داستان Silent Hill 2 هستیم این بازی یک اثر کلاسیک برای اعضای استودیو تیم Blobber می باشد.