طبیعتاً انتشار این انحصاری های بزرگ شخص اول بر روی رایانه شخصی طرفداران زیادی را در مورد آمدن Gran Turismo از Polyphony Digital به رایانه شخصی گمانه زنی کرده است و در مصاحبه جدید از آقای Yamauchi پرسیده شد که آیا این همان چیزی است که Yamauchi فکر می کند و پاسخ مثبت است. اما آقای یامائوچی خاطرنشان کرد که در این زمینه ایراداتی وجود دارد.
اگرچه بازیهای رانندگی و شبیهسازهای مسابقهای اتومبیلرانی زیادی برای کاربران رایانههای شخصی موجود است، اما چیزی قابل مقایسه با Gran Turismo وجود ندارد. چنین رویکردی می تواند بازیکنان زیادی را با بازی Gran Turismo آشنا کند. بازی ای که تنها ۲۵ سال است که در اختیار دارندگان سخت افزار پلی استیشن قرار گرفته است.
البته در حال حاضر می توان Gran Turismo 7 را یک بازی کراس پلتفرم نامید. این بازی روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 4 پرو و پلی استیشن 5 به خوبی کار می کند و بسته به سخت افزار آنها تفاوت های کیفی دارد. بافتها، وضوح و جزئیات مسیر مسابقه در کنسولهای قدیمیتر با کیفیت پایینتری انجام میشوند، در حالی که ما نرخ فریم کامل 4K و 60 را در پلیاستیشن 5 تجربه میکنیم، و حتی در منو و اجراهای مجدد از ردیابی پرتو استفاده میشود.
آقای Kazunori Yamauchi خالق سری Gran Turismo اخیرا در مصاحبه ای در مورد عرضه این بازی بر روی پلتفرم PC صحبت کرده است.
تعدادی از بزرگترین فرنچایزهای سونی به پلتفرم رایانه های شخصی راه پیدا کرده اند، از جمله God of War، آخرین قسمت Spider-Man و Uncharted 4 که بازی های بیشتری در راه است.
Gran Turismo یک بازی بسیار بهینه شده است. پلتفرم های زیادی وجود ندارند که بتوانند آن را در حالت 4K و نرخ فریم واقعی 60 اجرا کنند، بنابراین یکی از راه های رسیدن به این هدف محدود کردن پلتفرم ها است. کار آسانی نیست (انتشار بازی بر روی رایانه شخصی)، اما ما به آن فکر می کنیم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری