این برچسب رسمی برای استفاده مقامات دولتی، مشاغل، رسانه های جریان اصلی و برخی از شخصیت های عمومی در نظر گرفته شده بود. کاربران توییتر ظاهر این برچسب را به طور همزمان در بسیاری از حساب های کاربری مشاهده کرده بودند که برخی از آنها را گیج کرد و برخی گفتند که مانند یک شاخه فرعی از جریان تیک آبی است.
توییتر اعلام کرد و به سرعت تگ رسمی برخی از حساب های کاربری برجسته را لغو کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ایده او برای علامت آبی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ماسک قصد دارد به کاربرانی که ماهانه هشت دلار پرداخت میکنند اجازه دهد تا چک مارک آبی را دریافت کنند، در حالی که قبلاً از علامت آبی برای کمک به افراد مشهور، شخصیتهای عمومی و سازمانها برای حفظ هویت خود در پلتفرم استفاده میشد.
ماسک که مدیرعامل تسلا نیز هست، ماه گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد و بلافاصله تغییرات قابل توجهی در این شبکه اجتماعی ایجاد کرد. مالک جدید توییتر، پس از اخراج مدیران ارشد توییتر، هفته گذشته نیز نزدیک به نیمی از کارمندان این شرکت را اخراج کرد. اگرچه از برخی از آنها خواسته شده است که به کار خود بازگردند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل جدید توییتر پس از اعلام لغو این برنامه در توییتی نوشت: بدانید توییتر در ماه های آینده کارهای احمقانه زیادی انجام خواهد داد. ما آنچه را که کار می کند حفظ می کنیم و آنچه را که کار نمی کند تغییر می دهیم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری