به گزارش خبرنگار فرهنگی ICTNN در روز دوشنبه ، بلومبرگ نیوز گزارش داد که خرید سخت افزار ، محتوا و لوازم جانبی مربوط به بازی های ویدئویی در آگوست 2021 (آگوست-سپتامبر 1400) به یک رکورد رسید و نگرانی هایی را ایجاد کرد که بازگشایی اقتصادی به رونق کرونر خاتمه می دهد. بازار نابود خواهد شد.
به گزارش ICTNN ، در دسامبر 1998 بود که یک ویروس مرموز و کشنده در ووهان چین شیوع پیدا کرد. در ابتدا تصور می شد که این یک ذات الریه ساده است ، اما به تدریج به یک کابوس تبدیل شد که همه فعالیت های روزانه و رویدادهای مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را مختل کرد. سینماها تعطیل شدند ، جشنواره ها و نمایشگاه ها به سکوهای آنلاین پناه بردند و حتی حراج های هنری نیز به صورت مجازی برگزار شد.
در ماه اوت ، فروش سخت افزار بازی 45 درصد افزایش یافت و به 329 میلیون دلار رسید. آمارهای بی سابقه ای نشان می دهد که ماه آگوست بهترین ماه برای صنعت سخت افزار بازی از سال 2008 و سومین ماه پرفروش در تاریخ بازار بوده است. طبق ارقام ، مشتریان بیش از هر سخت افزار دیگری نینتندو سوییچ را در ماه آگوست خریداری کردند. در مجموع ، کنسول سوییچ از ابتدای امسال بیش از رقبای خود دستگاه فروخته است. با این حال ، پلی استیشن 5 (PS Five) بیشترین درآمد را داشت و ده ماه پس از انتشار ، هنوز بالاترین سرعت فروش را در تاریخ پلتفرم های پلی استیشن دارد. سونی انتظار دارد کنسول پلی استیشن 5 را در سال مالی جاری بیش از 14.8 میلیون دلار بفروشد.
مجموع فروش بازی های ویدئویی در ماه اوت با 7 درصد افزایش به 4.370 میلیارد دلار رسید. پرفروش ترین بازی ویدیویی در این ماه فوتبال آمریکا است Madden NFL 22 از Electronic Arts and Games روح سوشیما (Ghost of Tsushima) از سونی بودند.
شیوع این ویروس به طور رسمی توسط کمیسیون بهداشت چین در 29 ژانویه 1998 تأیید شد و سازمان بهداشت جهانی آن را کرونا یا کووید -19 نامگذاری کرد. با شیوع این ویروس ، که تاکنون 229 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و 4 میلیون و 706 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند ، مردم در سراسر جهان برای کمک به شکستن زنجیره انتقال به پناهگاه های امن پناه برده اند. اما این غربت و دور بودن از گروه ها و محافل انسانی ، سخت ترین شرایط را برای موجودی اجتماعی مانند انسان به وجود آورد. گویی همه با تمام ترس ، سردرگمی و عدم قطعیتی که این بیماری و پیامدهای آن ایجاد کرده بود در خانه حبس شده بودند. در این روزها بود که کتاب ها و بازی های ویدئویی به عنوان یک سرگرمی دلپذیر و مفید به مردم جهان آمد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
براساس ارقامی که هفته گذشته توسط گروه NPD منتشر شد ، میزان پولی که مشتریان در بازار بازی های ویدئویی خرج کردند در ماه جاری 7 درصد افزایش یافت و به 4.4 میلیارد دلار رسید. از ابتدای سال جاری ، کل مبلغ هزینه شده در این بازار ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ، با 13 درصد افزایش به 37 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است.
بازار بازی های ویدئویی یکی از برندگان بزرگ رونق سرگرمی خانگی در زمان شیوع کرونا بود و تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که تب کاهش می یابد. اما زمستان گذشته ، دو کنسول بازی جدید ، Xbox Series مایکروسافت و PlayStation 5 سونی ، عرضه شدند و بازار را هیجان زده کردند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری