“علی اکبر حکمتیکیا” ، مدیر آکادمی همراه اول نیز در این جلسه اظهار داشت: “سیستم شاد باید به عنوان مکمل آموزش های حضوری پس از پایان همه گیری کرونا ادامه یابد و برای این منظور ، خدمات جدید باید قبل از بهبود شرایط در اختیار کاربران این سیستم قرار گیرد. ” اپیدمی کرونری داشته باشید.
قابلیت سیستم شاد برای آموزش ایرانیان خارج از کشور
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این مدت محتوای خوبی در زمینه آموزش مجازی تولید شده است که برای دستیابی به عدالت آموزشی می توان آنها را شناسایی و به اشتراک گذاشت.
هاشمی با تاکید بر شناسایی همه بازیگران و فعالان محیط آموزش و پرورش کشور و لزوم استفاده از نظرات و راهبردهای آنها ، تصریح کرد: سیستم آموزش الکترونیکی آموزش عالی یکی از اسنادی است که می تواند در این راستا مفید واقع شود.
وی افزود: در حال حاضر سیستم شاد مسئولیت بیش از 2 میلیون کاربر همزمان را بر عهده دارد که قبلاً در ایران وجود نداشت.
وی تاکید کرد: اگر تمام الزامات و استانداردها در سیستم های آموزش الکترونیکی رعایت شود ، این روش تنها حدود نیمی از کیفیت و اهداف آموزش حضوری را ارائه می دهد.
در این جلسه که در آستانه سال تحصیلی جدید و به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ، خاطرنشان کرد که در حال حاضر بیش از 12 میلیون دانش آموز در سیستم Shad ، گفت: مطالعه جدید اوج ترافیک مصرف کنندگان را می توان همزمان با استفاده از سیستم Shad و سایر بسترهای آموزش الکترونیکی پیش بینی کرد.
وی گفت: “علاوه بر این ، طراحی الزامات فنی ، مستندات و استانداردهای مربوط به سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) باید به منظور بهبود خدمات و افزایش اثربخشی آموزشی مورد توجه قرار گیرد.”
هفته گذشته ، کارگروهی برای حمایت از آموزش مجازی دانش آموزان به پیشنهاد سرپرست وزارت آموزش و پرورش و تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
“علی باقرزاده” افزود: مطالعات جهانی نشان می دهد نزدیک به 69 درصد از معلمان جهان قبل از دوران شیوع کرونا ، تجربه تدریس در فضای مجازی را نداشتند.
باقرزاده ادامه داد: سیستم شاد متناسب با شرایط اضطراری همه گیری کرونا توسعه یافته و کیفیت و کمیت خدمات آموزشی در آن به مرور بهبود یافته است و این سیستم می تواند به عنوان بستری رسمی برای آموزش ایرانیان خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد. “
به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN ، “سید ستار هاشمی” روز شنبه در اولین جلسه کارگروه حمایت از آموزش مجازی دانش آموزان که با مشارکت وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش تشکیل شد ، افزود: داخلی باعث توسعه داخلی می شود. محصولات و مانع از گرایش کاربران به سیستم های غیر بومی می شود.
به گزارش ICTNN ، در پایان این نشست مقرر شد تا آسیب شناسی سیستم آموزش الکترونیکی دانش آموزان ، الزامات و استانداردهای آموزش الکترونیکی در بسترهای مرتبط و مدل های اقتصادی جهت افزایش مشارکت سایر ذینفعان و ادامه فعالیت های سیستم های آموزشی
وی ادامه داد: مطالعه و آسیب شناسی سیستم های آموزش الکترونیکی از منظر فنی و راهکارهایی برای حذف آنها می تواند منجر به ارتقای کیفیت و افزایش رضایت کاربران شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری