این نشست مجازی رابین لی، بنیانگذار و مدیر عامل بایدو و تعدادی از تماشاگران را با آواتارهای سه بعدی گرد هم آورد. با این حال، این پلتفرم هنوز در مراحل ابتدایی خود است و به گفته معاون رئیس بایدو، راه اندازی کامل آن ممکن است تا شش سال طول بکشد.
علاوه بر بایدو، دیگر غول های دیجیتال چینی نیز وارد دنیای متاوارز شده اند. Bite Dance، صاحب اپلیکیشن تیک تاک، در چندین شرکت فعال در این بخش از جمله سازنده هدست های واقعیت مجازی Pico سرمایه گذاری کرده است. Tencent همچنین در حال توسعه پلتفرم Metavars خود با سابقه بازی های ویدیویی است.
این شرکت مستقر در پکن در حال پیوستن به برندهایی مانند نایک و فراری برای آزمایش محصولات مجازی در Metavars است. این شرکت ها امیدوارند که روزی متاروس امروزه از اینترنت و وب پیشی گرفته است.
بر اساس گزارش ها ICTNN به گفته کاوشگر منحصر به فرد، غول فناوری چینی به نام “بایدو” در روز دوشنبه با راه اندازی یک برنامه واقعیت مجازی اولین قدم های خود را در صنعت متاوار برداشت. این شرکت به دنبال آزمایش آب در Metavars است، فضایی که بسیاری آن را گام بعدی در تکامل اینترنت می دانند.
فرصت های ارائه شده توسط دنیای مجازی جدید، غول های دیجیتالی مانند فیس بوک را ایجاد می کند که آنها را تشویق می کند تا در این مسیر حرکت کنند. به طوری که فیس بوک نام خود را به Meta تغییر داد تا نشان دهد که به سمت Metarans می رود.
این شرکت که با نام چینی گوگل نیز شناخته می شود، اخیراً میزبان کنفرانس دنیای مجازی اپلیکیشن جدید خود به نام XiRang «معنای سرزمین امید» بود. این اپلیکیشن از طریق گوشی هوشمند، کامپیوتر و یا از طریق عینک واقعیت مجازی قابل دسترسی است.
کاربرانی که فقط در چین می توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند، می توانند در فعالیت هایی مانند بازدید از نمایشگاه های مجازی یا غواصی در یک استخر شنای دیجیتال شرکت کنند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
نرم افزار XiRang به کاربران این امکان را می دهد که در یک دنیای سه بعدی مانند یک شهر خیالی، یک کاراکتر دیجیتال بسازند و با دیگر کاربران تعامل داشته باشند. بایدو می گوید که به 100000 کاربر اجازه می دهد در فضای دیجیتالی یکسان شرکت کنند.
ورود روزافزون شرکت های چینی به دنیای متاوارز
ادامه مطلب
تحریریه ICTNN شبکه خبری