فروش آیفون اپل در چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است که به بهبود مشاهده شده در ماه مارس ادامه می دهد.
به گزارش ICTNN، افزایش فروش آیفون پس از عملکرد ضعیف شرکت آمریکایی اپل در اولین ماه های سال 2024 در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان رخ داد.
علیرغم رقابت شدید برندهای چینی مانند هواوی، آمار “آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین” نشان داد که فروش گوشی های برند خارجی در چین در ماه آوریل 52 درصد افزایش یافته و به 3.495 میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که این رقم برای این دستگاه 2.301 میلیون دستگاه بوده است. . در آوریل سال گذشته وارد شد.
ارزش سهام اپل در پی انتشار این خبر 2.3 درصد افزایش یافت. اگرچه اپل به طور مشخص در این آمار ذکر نشده است، اما این شرکت برترین تولیدکننده گوشی های هوشمند خارجی در بازار چین است و بنابراین می توان این افزایش را به عملکرد بهتر اپل نسبت داد.
فروش اپل در چین در ماه مارس 12 درصد افزایش یافت که نسبت به دو ماه اول سال 2024، زمانی که این شرکت شاهد کاهش 37 درصدی فروش بود، بهبود قابل توجهی داشت.
فروش آیفون در ماه می افزایش یافت، زمانی که اپل تخفیف های عمیقی را در Tmall ارائه کرد و تخفیف هایی تا 2300 یوان (318 دلار) در مدل های منتخب آیفون ارائه داد.
پس از گزارش اپل از کاهش 8.1 درصدی درآمد سه ماهه دوم در چین بزرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل در اوایل این ماه رشد فروش آیفون در بازارهای منتخب از جمله چین را پیش بینی کرد.
کاهش قیمت ارائه شده که دو برابر تخفیف ارائه شده در ماه فوریه بود، پس از رونمایی از سری جدید گوشی های هوشمند Pura 70 هوآوی رخ داد. پس از رونمایی از میت 60 در آگوست سال گذشته، هواوی در سه ماهه دوم از اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در چین پیشی گرفت و استراتژی خرده فروشی خود را با افتتاح مراکز فروش بیشتر و افزایش تعداد توزیع کنندگان محلی تقویت کرد.
برند آنر که از هواوی جدا شده است، جایگاه اول را در بازار گوشی های هوشمند چین به خود اختصاص داده است.
بر اساس گزارش رویترز، مجموع فروش گوشی های هوشمند در چین در ماه آوریل با 25.5 درصد افزایش به 22.7 میلیون دستگاه رسید.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات