نظرسنجی ماه اکتبر توسط App Flyer نشان داد که 62٪ از کاربران آیفون تصمیم می گیرند IDFA خود را به اشتراک نگذارند. این ویژگی حفظ حریم خصوصی، مکانیسم پنهان بسیاری از تبلیغات تلفن همراه را مختل می کند، به ویژه تبلیغاتی که تایید می کنند خرید یا دانلود انجام شده است. برنامههای آیفون با تبلیغات هدفمند میتوانند از ابزار Scud Network اپل استفاده کنند که اپل میگوید خصوصیتر است.
دیو وونهر، مدیر مالی متا پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم شرکت، به تحلیلگران گفت: «ما معتقدیم تأثیر این تغییر iOS یک باد مخالف برای تجارت ما در سال 2022 است که به 10 میلیارد دلار خواهد رسید. بنابراین یک مانع مهم برای تجارت ما است.
شرکت های تبلیغات آنلاین از زمان معرفی این ویژگی در ژوئن 2020 ابراز نارضایتی کرده اند، اما فیس بوک مورد انتقاد قرار گرفته است. در دسامبر 2020، این شرکت یک کمپین تبلیغاتی راهاندازی کرد که شامل یک آگهی تمام صفحه در روزنامههای بزرگ در انتقاد از این ویژگی بود و گفت که تغییرات مربوط به حریم خصوصی نیست، بلکه فقط برای سود است.
اپل اولین بار این ویژگی را در iOS 14.5 معرفی کرد که سال گذشته منتشر شد. این ویژگی در iOS 15 نیز وجود دارد که روی 72 درصد آیفون های جدید کار می کند. این ویژگی از کاربران میپرسد که آیا میخواهند هنگام باز کردن یک برنامه ردیابی شوند یا خیر. اگر کاربر پاسخ منفی دهد، توسعهدهنده دیگر نمیتواند به IDFA (شناسه دستگاه که برای هدفیابی و اندازهگیری تأثیر تبلیغات آنلاین استفاده میشود) دسترسی داشته باشد.
شرکت مادر فیسبوک پیشبینی میکند که قابلیت «شفافیت ردیابی اپلیکیشن» اپل در سال ۲۰۲۲ فروش آن را ۱۰ میلیارد دلار کاهش میدهد.
شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیس بوک به CNBC Zind گفت: «این به کسب و کارهای کوچکی که برای رشد متکی به تبلیغات دیجیتال هستند و بیشتر به تبلیغات شخصی سازی شده نسبت به مشاغل بزرگ متکی هستند آسیب می زند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش ICTNN، شرکت مادر فیسبوک (Meta Platforms) اعلام کرده است که تغییر حریم خصوصی اپل در iOS در سال گذشته، فروش این شبکه اجتماعی را در سال جاری حدود 10 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
متا پس از هشدار درباره چالش های متعدد و عملکرد ضعیف مالی، با کاهش 23 درصدی ارزش سهام خود مواجه شد. فیس بوک اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول این شرکت 27 تا 29 میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که تحلیلگران بیش از 30 میلیارد دلار تخمین می زنند.
فیس بوک ملموس ترین اطلاعاتی است که تاکنون در مورد تأثیر «شفافیت ردیابی اپلیکیشن» اپل بر صنعت تبلیغات منتشر شده است. این ویژگی توانایی تبلیغ کنندگان هدف را برای دسترسی به کاربران آیفون کاهش می دهد.
او گفت: “کاهش 10 میلیارد دلاری درآمد در سال 2022 بهترین برآورد ما است.” ما فقط تأثیر کلی را که انتظار داریم تغییرات iOS بر پیشبینی درآمد ما داشته باشد، تخمین زدهایم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری