در این همایش که با پنل های تخصصی و سخنرانی بازیگران اصلی صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات ایران همراه بود، عباس لطفعلیان معاون بازاریابی و فروش موبایل اول نیز در جمع مهمانان ایرانی و خارجی سخنرانی کرد. حضور در این گردهمایی تخصصی و دوستانه پرداخت و در تعریف اپراتور تلفن همراه اول اظهار داشت: اپراتور همراه اول شرکتی است که از یک سرمایه ملی (شرکت مخابرات سنتی) به پیشرو در بازار و اپراتور دیجیتال موبایل تبدیل شده است.
شاه منصوری درباره کارهایی که در ابتدا در این راستا انجام می شود، گفت: حمال ابتدا دارای چهار زیرساخت اصلی نوآوری باز است. اولین زیرساخت اپراتور باز است. مورد بعدی آزمایشگاه باز است. ما در حال حاضر دو آزمایشگاه باز توسعه داده ایم، یکی برای شبکه G5 و دیگری برای اینترنت اشیا، که آماده راه اندازی هستند.
فتح بابی در پی ماموریت و ظرفیت های پیش بینی شده برای این کنفرانس، به محلی برای برگزاری جلسات تجاری و B2B بین ایرانیان و بازیگران مطرح بین المللی در صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات تبدیل شد.
معاون بازاریابی و فروش موبایل اول، چشم انداز بخش دیجیتال موبایل اول را تبدیل شدن به یکی از پیشتازان بازار منطقه ای با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای ارائه اکوسیستم دیجیتال عنوان کرد. که زیر چتر این اپراتور فعالیت می کنند. مانند “آکادمی محرب آل” که توسعه و توانمندسازی افراد فعال در اکوسیستم دیجیتال را دنبال می کند، “نور دنا” به عنوان شرکت سرمایه گذاری، “مبین نت” به عنوان ارائه دهنده ارتباطات FWA، “افرانت” که در زمینه فناوری و ارائه خدمات مرکز داده او انجام می دهد.
وی اذعان داشت: به همین دلیل شریک اول تصمیم گرفت استراتژی جدید خود را با تمرکز بر عصر دیجیتال تدوین کند. در واقع اولین همراه تصمیم گرفت که نقش بزرگ و مهمی در اکوسیستم دیجیتال ایفا کند.
معاون بازاریابی و فروش همراه اول نیز در پایان سخنان خود از تمایل اپراتور اول تلفن همراه ایران برای همکاری در زمینه های مذکور خبر داد و از دست اندرکاران درخواست کمک در این مسیر دیجیتال استقبال کرد.
لطفعلیان با بیان اینکه در زمینه توسعه اینترنت پهن باند موبایلی توانسته ایم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم، ابراز کرد: شبکه نسل چهارم (G4) گسترده و جامع در سراسر ایران و در واقع دیتای موبایل ارزان و بهینه داریم. ما به مشتری ارائه می دهیم؛ جالب است وقتی به کاربران تجاری این اینترنت نگاه می کنیم، می بینیم که آنها از طریق اینترنت ما یک تجارت عالی ساخته اند که مزایای زیادی برای آنها به همراه داشته است.
وی در بخشی از سخنان خود گفت که در تلاش هستیم مجوز ایجاد پارک فناوری مجازی و چندین پارک فناوری فیزیکی در ایران را بگیریم و در نهایت باید بگویم همکاری همه این بخش ها در ابتدا منجر به نوآوری می شود. و امیدواریم بتوانیم بر مشکلات فائق آییم. و البته افزایش درآمد و درآمد همراه اول.
وی ادامه داد: شما باید مربی ایده و تیم باشید و آنها را تربیت کنید. شما باید در ارتباط نزدیک با تیم فنی راه حلی بر اساس ایده ایجاد کنید و در نهایت باید شرایطی را فراهم کنید تا بتوانید خروجی نهایی را به طور پایدار با سیستم یکپارچه کنید، جایی که “سیستم” در اینجا اپراتور تلفن همراه است.
شاه منصوری ادامه داد: زیرساخت های فناوری آزمایشگاه های باز و آزمایشگاه های سیار اول را نیز داریم. اولین آزمایشگاه همراه بخشی از مرکز نوآوری است که با همکاری دانشگاه های تهران تشکیل شد.
وی همچنین به تشریح فعالیت گروههایی مانند «حرکت اول» و هابهای شتاب دهنده اپراتور تلفن همراه اول که نقش شتابدهنده و سرمایهگذاری در بازار استارتآپ ایران را ایفا میکنند و مأموریت «همراه با هوشمند» اشاره کرد. کسب و کارها» به عنوان حافظ توسعه کسب و کار. دیجیتالی و «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» به عنوان رکن اصلی بومی سازی تجهیزات و خدمات این اپراتور است.
* اولین شریک بزرگترین اپراتور خاورمیانه و هفدهمین اپراتور بزرگ دنیا
وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در این همایش با بیان اینکه همراه اول با درآمد سالانه بیش از یک میلیارد دلار بزرگترین اپراتور تلفن همراه در خاورمیانه است، اظهار داشت: اپراتورهای مخابراتی این روزها برای تکامل با چالش های متعددی روبرو هستند. . حاشیه سود اپراتورها نسبت به هزینه ها و درآمدها کاهش یافته و هزینه ها نیز افزایش یافته است، تحول دیجیتال چالشی برای اپراتورهای تلفن همراه است، خدمات دیجیتال OTT سهم بزرگی از درآمد در بازار ICT را به خود اختصاص می دهد و بنابراین اپراتورهای تلفن همراه که یکی از آنها بوده اند. از بزرگترین بازیگران بازار در دهه گذشته، آنها از نظر درآمد و سودآوری عقب مانده اند و سهم خود را به خدمات اپراتورهای دیجیتال از دست می دهند.
نمایشگاه جیتکس 2022 از 18 تا 22 اکتبر سال جاری (10 تا 14 مهر) در مرکز تجارت جهانی دبی میزبان علاقه مندان به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وی بیان کرد: مرکز تحقیق و توسعه نیز با هدف کمک به توسعه پژوهش و کسب دانش، اعطای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری را بر عهده دارد. همچنین آکادمی همراه اول داریم که وظیفه آموزش فارغ التحصیلان برای ورود به اکوسیستم ICT را بر عهده دارد.
لازم به ذکر است این کنفرانس که با حمایت و مشارکت First Companion در اولین روز از رویداد بین المللی GITEX 2022 برگزار شد، چندین پنل تخصصی را با حضور کارشناسان داخلی و بین المللی برگزار و میزبان علاقه مندان به این حوزه بود. ارتباطات سیار و نسل های جدید فناوری. این میدان بود.
وی ادامه داد: چالش دیگر در سیر تحول اپراتورهای مخابراتی، عملیات و ساماندهی قدیمی است. معمولاً در سطوح بالای مدیریتی اپراتورهای تلفن همراه، DNA شرکت در برابر تغییرات سریع مقاومت می کند و آخرین چالش، نیازهای جدید مشتریان است، زیرا رفتار مشتری در حال تغییر است و شبکه G5 در حال ورود به بازار و غیر انسانی است. مشترکین اینترنت اشیا در حال ورود به بازار هستند
*تشریح ساختار و فرآیند «نوآوری باز» در همراه اول
وی افزود: آزمایشگاه آزاد یک آزمایشگاه جامعه محور است که همه می توانند در آن حضور یابند و هم اکنون اپراتورهای کوچکی در آن حضور دارند. این آزمایشگاه ها به افراد امکان می دهند در فناوری های جدید و راه حل های آزمایشی در محیط آزمایشگاهی شرکت کنند. پس از تایید، می توان آنها را به شبکه های واقعی منتقل کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر به بازارهای سایر مناطق دنیا نگاه کنید، معمولاً با ورود اپراتور دوم یا سوم به بازار، بازیگر اول بازار حدود 60 درصد از سهم خود را از دست می دهد. این در حالی است که اپراتور همراه اول امروز 57 درصد سهم دارد در حالی که اپراتورهای دوم، سوم و حتی مجازی تلفن همراه از 16 سال پیش وارد بازار شده اند.
رئیس مرکز تحقیق و توسعه معبر آل ابتدا با بیان اینکه در اکوسیستم نوآوری معبر آل ابتدا چهار بخش اصلی برای نوآوری داریم. ما اولین مرکز تحقیقات و توسعه سیار را داریم که بیش از دو سال پیش تاسیس شد و در این دو سال بیش از 10 میلیون دلار در پروژه های تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ICTNN، از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با اولین روز از رویداد بین المللی جیتکس 2022 در امارات متحده عربی، کنفرانس “روز فناوری ایران” با حمایت روز گذشته برگزار شد. اولین شرکت و مشارکت برندهای معتبر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و استارت آپ های ایرانی که با هدف کسب تجربه و ایفای نقش در عرصه جهانی به این رویداد پیوسته اند برگزار شد.
این کنفرانس که در واقع فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات بومی ایران به بازدیدکنندگان و همتایان خارجی بود، امکان معرفی کسب و کار و محصولات در دایرکتوری دیجیتال، شبکه سازی با شرکت کنندگان ایرانی و خارجی و آشنایی با رقبای خارجی را نیز فراهم کرد. .
وی با تاکید بر اینکه در بازار نیاز به مدل های جدید کسب و کار داریم و بالاتر از همه این موارد نیازمند رویکردهای مدیریتی مبتنی بر نوآوری هستیم، گفت: اما سوال اینجاست که نوآوری از کجا می آید؟ در یک شرکت اینترنتی یا فناوری، خود فناوری از دانش و خود دانش ناشی از تحقیق است. بنابراین، اپراتورها باید برای کسب دانش و ایده، ساخت فناوری و غلبه بر چالشها، بیشتر در تحقیق سرمایهگذاری کنند.
شاه منصوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یک شرکت سرمایه گذاری سازمانی نیز داریم که وظیفه اتصال ایده ها و شرکت های مدرن را بر عهده دارد. این شرکت سرمایه گذاری همکاری حقوقی بین استارت آپ ها و شرکت مادر و همچنین خرید و خرید استارت آپ ها را تسهیل می کند.
شاه منصوری ادامه داد: می خواهم کمی در مورد اولین استراتژی همراه برای استفاده از «نوآوری باز» صحبت کنم. اما قبل از آن باید نوآوری باز را تعریف کنم. اصطلاح نوآوری باز 20 سال پیش توسط دکتر هنری چسبرو تعریف شد. طبق تعریف چسبرو، نوآوری باز استفاده هدفمند از ورودی ها و خروجی های دانش برای تسریع نوآوری و گسترش بازار برای استفاده خارجی از نوآوری است.
رئیس مرکز تحقیق و توسعه هماول ابتدا با اشاره به اینکه گام اول ایجاد محیطی برای آماده سازی اکوسیستم برای نوآوری باز است، یادآور شد: از یک سو مشکل دارید و از سوی دیگر نیاز دارید. مسیرهایی که به افراد اجازه می دهد ایده های خود را توسعه دهند. مطرح کنید به این ترتیب برای ایده پردازی به پیچ معکوس، استارتاپ ویکند، هکاتون و غیره نیاز دارید و سپس به یک مرکز نوآوری برای پرورش ایده نیاز دارید.
رئیس مرکز تحقیق و توسعه همال ابتدا بیان کرد: برای پاسخگویی به این چالش ها یکی از رویکردهای کلیدی استفاده از نوآوری است. برای تغییرات بزرگ، نوآوری باید به یک فرهنگ تبدیل شود. ما به نوآوری در محصولات، نوآوری در بخشهای مختلف خدمات از تعریف تا شکلدهی خدمات، نوآوری در فرآیندها و سازمانها نیاز داریم.
وی گفت: این تعریف دانشگاهی، نوآوری باز است. اما تعریف سادهتری برای آن وجود دارد که میگوید اگر بدون سرمایهگذاری در تحقیق به دانش برسید، به آن نوآوری رایگان میگویند که از طریق جمعسپاری به دست میآید که مثلاً در حال حاضر با آن مشکل دارید. شما بی اطلاع مشکلات را به عده ای نشان می دهید و از همان افراد پاسخ می گیرید که به آن جمع سپاری می گویند و اگر مبتنی بر دانش باشد، نوآوری آشکار محسوب می شود.
لطف علیان، وضعیت فعلی هر یک از دیگر سرویس های دیجیتال همراه اول مانند «یوآنو سوپراپلیکیشن» با 9 میلیون نصب به عنوان کیف پول، «محرم من» با بیش از 15 میلیون نصب به عنوان درگاه خدمات گسترده همراه اول. “اپلیکیشن شاد” که در آن قرار دارد در کمتر از یک سال و در زمان اپیدمی کرونا به 15 میلیون کاربر فعال رسید و همچنین بزرگترین و کاربردی ترین برنامه آموزش آنلاین مدارس را تشریح کرد.
لطفعلیان ادامه داد: استراتژی ما در این زمینه بر سه نقطه متمرکز است. ابتدا کسب و کار Core یا هسته اصلی کسب و کار را بازطراحی کنید، در مرحله بعد روی Beyond Core یا فراتر از هسته اصلی تمرکز کنید که به معنای سرمایه گذاری در پلتفرم ها و سازمان های دیجیتال و تبدیل شدن به یک سرمایه گذار خطرپذیر مهم در بازار است و همچنین Near Core که به معنای توجه به کسب و کارهایی است که با کسب و کار اصلی ما مرتبط هستند.
وی با بیان اینکه «همراه اول» را سرمایه منحصر به فرد و ارزشمندی می دانیم که توسط متخصصان و نیروهای انسانی متخصص ساخته شده است، تاریخچه شکل گیری اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران را برای مخاطبان تشریح کرد. و اشاراتی به دوران قبل و بعد از خصوصی سازی وجود داشت.
معاون بازاریابی و فروش همراه اول با تاکید بر اینکه از نظر پایگاه مشتری که با ارزش ترین دارایی اپراتورهای تلفن همراه محسوب می شود، همراه اول بزرگترین اپراتور خاورمیانه و هفدهمین اپراتور بزرگ است. در جهان. و آنچه در این میان باید به آن اشاره کرد این است که اپراتور همراه اول همچنان سهم بازار خود را حفظ کرده است در حالی که 16 سال پیش اپراتور دوم و سپس اپراتور سوم تلفن همراه نیز در بازار ایران فعالیت خود را آغاز کردند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری