سیستم عامل های موبایل اندروید و آی او اس کاربران وفاداری دارند اما میزان وفاداری آنها متفاوت است.
به گزارش ICTNN، اندروید و iOS دو سیستم عامل تاثیرگذار موبایل در جهان هستند. هر دو پلتفرم میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارند و هر کدام دارای ویژگی ها و تجربه کاربری منحصر به فردی هستند. یکی از عواملی که موفقیت یک پلتفرم را تعیین می کند، وفاداری کاربران آن است. از این نظر اندروید و iOS کاربران وفادار دارند اما میزان وفاداری متفاوت است.
شرکت تحقیقاتی Addictive Tips اخیرا نظرسنجی را انجام داده است که نشان میدهد کاربران iOS 18 درصد بیشتر از کاربران اندروید وفادار هستند. این نشان می دهد که کاربران iOS بیش از کاربران اندرویدی هر برند اندرویدی به اپل وفادار هستند.
این نظرسنجی نشان می دهد که هزاره ها (به طور کلی به متولدین دهه 1980 تا 1990 اشاره دارد) در بین کاربران آیفون بیشترین رضایت را از این گوشی دارند. رهبران کسب و کار با تلفن راحت هستند، به طوری که 63٪ از کارمندان از آیفون استفاده می کنند و 33٪ بیشتر از یک دستگاه اندرویدی از آیفون استفاده می کنند. کاربران آیفون به طور متوسط 15 روز در سال را بیشتر از کاربران اندرویدی به صفحه نمایش موبایل خود نگاه می کنند.
این تحقیق همچنین یک مسئله جالب را فاش کرد: دو سوم کاربران آیفون گفتند در صورتی که توییتر از اپ استور اپل ممنوع شود، استفاده از اپل را متوقف خواهند کرد. نظرسنجی قبلی پایپر سندلر از نوجوانان آمریکایی نشان داد که 87 درصد از آنها اکنون آیفون دارند. این گزارش ادعا کرد که نرخ وفاداری حتی نگران کننده است. در آینده، 88 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که به مدل های جدید آیفون مهاجرت خواهند کرد که نسبت به یک دهه قبل دو برابر شده است.
مطالعات متفاوت است
مطالعات نشان داده اند که اندروید و iOS کاربران وفاداری دارند، اما میزان وفاداری می تواند متفاوت باشد. بر اساس گزارشی که توسط Canisomer Intelligence Research Partners (CIRP) منتشر شده است، کاربران iOS در ایالات متحده نسبت به کاربران اندرویدی درجه بالاتری از وفاداری دارند. این گزارش حاکی از آن است که در سال 2020، سیستم عامل iOS 93 درصد نرخ ماندگاری داشته در حالی که میزان ماندگاری اندروید 88 درصد بوده است. این بدان معناست که درصد بیشتری از کاربران iOS در مقایسه با کاربران اندروید احتمالاً هنگام خرید گوشی بعدی خود به این پلتفرم وفادار خواهند بود.
البته لازم به ذکر است که این آمار فقط مربوط به آمارهای مربوط به یک منطقه خاص (ایالات متحده آمریکا) و یک دوره زمانی خاص (2020) بود. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که وفاداری می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی مانند ترجیحات شخصی، وفاداری به برند، تجربه کاربر و یکپارچگی اکوسیستم قرار گیرد.
اندروید در مقابل iOS
یکی از دلایلی که iOS سطح بالاتری از وفاداری کاربران نسبت به اندروید دارد این است که اکوسیستم یکپارچه تری دارد. اکوسیستم اپل به دلیل ادغام یکپارچه بین سخت افزار و نرم افزار به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال، ویژگیهایی مانند AirDrop، Continuity و Handoff جابجایی بین دستگاههای اپل را برای کاربران آسانتر میکند و این سطح از یکپارچگی یک تجربه کاربری منحصر به فرد ایجاد میکند که وفاداری را افزایش میدهد.
از سوی دیگر، اندروید یک پلتفرم متن باز است که امکان سفارشی سازی و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. این بدان معناست که کاربران هنگام انتخاب سخت افزار و نرم افزار گزینه های بیشتری دارند که می تواند ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه را برای گوگل سخت تر کند. با این حال، گوگل همچنان در تلاش است تا یکپارچگی بین سخت افزار و نرم افزار خود را بهبود بخشد تا تجربه کاربر را بهبود بخشد و وفاداری ایجاد کند.
عامل دیگری که می تواند بر وفاداری کاربران تأثیر بگذارد، وفاداری به برند است. برای مثال، اگر کاربری در گذشته تجربیات مثبتی با یک برند خاص داشته باشد، ممکن است هنگام انتخاب دستگاه بعدی خود به آن برند پایبند بماند. از این نظر، اپل نسبت به اندروید مزیت دارد زیرا هویت برند قوی و طرفداران وفادار دارد. کمپین ها و رویدادهای بازاریابی اپل نیز حسی از انحصار و مطلوبیت ایجاد می کند که می تواند احساسات کاربران را جذب کند.
در نتیجه، اندروید و iOS کاربران وفاداری دارند، اما میزان وفاداری میتواند بر اساس عوامل مختلفی مانند ترجیحات شخصی، وفاداری به برند، تجربه کاربر و یکپارچگی اکوسیستم، بسته به وبسایت Gizchina متفاوت باشد. در حالی که iOS تمایل به درجه بالاتری از وفاداری نسبت به اندروید دارد، هر دو پلتفرم میلیونها کاربر خوشحال در سراسر جهان دارند. در نهایت، انتخاب بین اندروید و iOS به ترجیحات شخصی و نیازها و ترجیحات کاربر بستگی دارد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات