سازنده سری بازی های Trine معتقد است که سرویس Game Pass با وجود ویژگی های خوب و منحصر به فرد خود به اشباع بیش از حد محتوا کمک می کند.
Game Pass همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین خدمات اشتراک در بازی تثبیت می کند. اگرچه هیچ بحث یا انتقادی از منظر مصرف کننده در مورد آن وجود ندارد، اما از سوی دیگر، بسیاری از توسعه دهندگان در مورد تأثیرات منفی احتمالی این سرویس بر روی بازی های خود صحبت کرده اند. در حالی که افزایش دید و پتانسیل این سرویس برای جذب بازیکنان بیشتر مورد استقبال سازندگان قرار گرفت، تعدادی از آنها نیز مشکلاتی را در مورد سرویس اشتراک مطرح کردند.
برای مثال، Frozenbyte، توسعهدهنده سری Trine که بازی جدیدش امسال منتشر میشود، در مصاحبهای جدید با وبسایت Segment Next به Game Pass اشاره کرد و گفت که اگرچه این سرویس به بازیها اجازه میدهد تا به بازیها بیشتر از بازیکنان دسترسی پیدا کنند، اما در عین حال به آن کمک میکند. به اشباع بیش از حد محتوا
توسعه دهنده مذکور در این باره می گوید:
بازی به مقیاس یک برنامه جالب برای دسترسی به گیمرهای بیشتری است. اما از طرف دیگر، ما فکر میکنیم که به اشباع بیش از حد محتوا در فضای بازی نیز کمک میکند و بازی کردن و لذت بردن از بازیها میتواند دشوار باشد زیرا انتخابهای زیادی وجود دارد.
اخیرا استودیو Jumpship، سازنده عنوان Somerville، گفته است که Game Pass به فروش بازی لطمه زده است. پیش از این استودیو Finji سازنده بازی Tunic به مشکلات احتمالی سرویس مذکور برای استودیوهای مستقل اشاره کرده بود. همچنین مایکروسافت و اکتیویژن اعلام کردند که Game Pass فروش بازی را کاهش می دهد.
البته شایان ذکر است که توسعه دهندگان مختلف در مورد مزایای سرویس Game Pass صحبت کرده اند، از جمله اجازه دادن به استودیوها برای تست بیشتر بازی های خود، توانایی دستیابی به مخاطبان بیشتر و توجه بیشتر به عناوین خود. اگرچه واضح است که این سرویس بدون مشکل نیست.
Trine 5: A Clockwork Conspiracy، جدیدترین بازی Frozenbyte، تابستان امسال برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.