در سپتامبر 2001، ICO Fumito Ueda بر روی کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد و تاثیر زیادی بر نیل دراکمن، یکی از دو کارگردان The Last of Us گذاشت. حتی با گذشت 25 سال از انتشار آن، دراکمن هنوز یکی از صحنه های بازی را به عنوان لحظه مورد علاقه خود در کل بازی ویدیویی ذکر می کند.

دراکمن در مصاحبه جدید خود با بفتا گفت:
لحظه مورد علاقه من در یک بازی ویدیویی، لحظه ای که فکم افتاد، در Ico اتفاق می افتد. ما در مورد این صحبت کردیم که بازی شامل مکانیک گرفتن دست یوردا است و باید او را راهنمایی کنیم. این احساس یک شخصیت درمانده را برمی انگیزد که نمی تواند کاری انجام دهد.
سپس یک لحظه در اواخر بازی وجود دارد که شما و یوردا روی یک پل در حال فروریختن قرار دارید که در یک طرف میمانید و یوردا در طرف دیگر. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بدوید، سپس روی او بپرید. و وقتی به نظر می رسد که موفق نمی شوی و پایان تو فقط مرگ است، در آخرین ثانیه دستش را دراز می کند و تو را می گیرد. لحظه بسیار تکان دهنده ای بود چون اصلاً انتظارش را نداشتیم. او هرگز این کار را در بازی انجام نداده بود.
دراکمن ادامه می دهد که این لحظه بسیار الهام بخش بود و مکانیک “دست در دست” شخصیت یوردا را بیش از هر شخصیت بازی ویدیویی دیگر برای او مهم کرد.
نمی دانم چگونه تحت تأثیر این تحول و پیچش شخصیت یوردا قرار نگیرم. در هر بازی که ساخته ام، به دنبال زنده کردن این حس بوده ام.
دراکمن یک بار گفت که Ico بهترین بازی زندگی او بوده است.





































