معماری کنسول پلی استیشن 4 در مقایسه با نسل قبلی قدم بزرگی به جلو خواهد برد. ایجاد همگرایی بین یادگیری ماشین و ردیابی پرتو ، اساس سخت افزار این کنسول جدید خواهد بود.

به تازگی ، مارک کارنی از سونی و جک هوینه از AMD یک نمایش مشترک از پروژه آمتیست را ارائه داده است که به عنوان یک ابتکار سخت افزاری ، باید معماری کنسول پلی استیشن 4 را تعیین کند. در این ارائه ، سه نوآوری مهم این کنسول نسل بعدی مورد بررسی قرار می گیرد: شبکه های عصبی ، هسته های پرتو و فشرده سازی جهانی.
الیور مکینسی از Fandri Digital گزارش می دهد که این ویژگی ها باعث جهش کامل در تولید سخت افزار کنسول می شود و فقط منجر به به روزرسانی ساده نمی شود. او گفت:
مارک در واقع می گوید که به لطف همکاری نزدیک پروژه آمتیست و سونی با AMD ، مارک می گوید که بین مفهوم یادگیری ماشین و ردیابی پرتو همگرایی وجود خواهد داشت که به عنوان پایه ای برای پلی استیشن شناخته می شود.

در تأیید موارد فوق ، Cereni همچنین خاطرنشان كرد كه سیستم جدید پلی استیشن از نظر عملکرد فنی و مقیاس پذیری با دو مفهوم بهره وری طراحی شده است ، و اگرچه این كنسول جدید به عنوان پلی بین نسل نهم و بعدی عمل می كند ، اما قرار نیست به ارتقاء سخت افزار ساده ای داشته باشد و به عنوان یك پرش کامل شناخته می شود. سرانجام ، دیجیتال فندی از تاریخ انتشار پلی استیشن 2 خواست ، اما زمان دقیق پرتاب جهانی کنسول را مشخص نکرد و پاسخ داد که “فناوری آمتیست هنوز در مرحله شبیه سازی است.” پیش از این ، درگیری هایی مانند kepler_l2 گفتند که 2 تاریخ تحویل اولیه پلی استیشن 2 خواهد بود و در صورت تأخیر ، ممکن است مجبور شویم تا 2 صبر کنیم.
مکنزی در ادامه اظهار داشت که کنسول جدید سونی مبتنی بر معماری RDNA5 AMD است و همراه با مانور جدی بر مفاهیم یادگیری ماشین و رهگیری پرتو ، انتظار می رود محدودیت های پهنای باند را حذف کرده و با استفاده از عملکرد فشرده سازی جهانی ، کارایی عملکرد فنی سخت افزار را بهبود بخشد. در حقیقت ، فشرده سازی جهانی برای انجام فشرده سازی داده ها برای کاهش زمان بارگذاری و ارائه یک تجربه یکپارچه تر در تمام قسمت های کنسول از جمله RAM ، SSD و GPU پیکربندی شده است.
به طور کلی ، جان لینمن دیجیتال فاندری خاطرنشان کرد: تمرکز بر یادگیری ماشین و رهگیری های پرتو باعث می شود که بازی های بین رشته ای طولانی تر شود و توسعه دهندگان ، با احتیاط ، بر موتورهای گرافیکی خود غلبه می کنند و ویژگی های جدیدی را به بازی اضافه می کنند. علاوه بر این ، همکاری بین سونی و AMD فقط در مدت زمان محدود اتفاق نمی افتد ، و مکنزی معتقد است که ما شاهد ایجاد یک بستر نوآورانه خواهیم بود که می تواند برای ده ها سال گسترش یابد و مقیاس پذیر باشد.





































