Horizon Forbidden West اخیراً برای رایانه شخصی منتشر شده است و به نظر می رسد این پورت به لطف کار Nixxes روی آن به خوبی کار می کند.
استودیوی Nixxes Software وظیفه اصلی کار بر روی پورت کردن نسخه رایانه شخصی Horizon Forbidden West را بر عهده داشت. این استودیو مستقر در هلند قبل از خرید توسط سونی در سال 2021، سابقه همکاری با استودیوهای Crystal Dynamics، Eidos Montreal و IO Interactive را داشته است.
این توسعه دهنده پس از اضافه شدن به زیرمجموعه سونی، روی نسخه رایانه شخصی Marvel's Spider-Man Remastered، Marvel's Spider-Man Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart کار کرد و در این میان تنها مورد سوم از مشکلاتی مانند لکنت، عدم وجود Ray Tracing در سخت افزار AMD از مشکلات بارگذاری بافت رنج می برد. خوشبختانه عملکرد اخیر Nixes در نسخه PC بازی Horizon Forbidden West مطلوب بوده است.
مانند پورت های قبلی سونی، این بازی رایانه شخصی از ویژگی هایی مانند Ultrawide (نمایشگر 21:9 و 32:9)، DLSS، NVIDIA DLAA، NVIDIA Reflex، AMD FSR و DirectStorage پشتیبانی می کند. همچنین از ویژگی های کنترلر DualSense مانند بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی بهره کامل می برد.
اجرای محدوده دینامیکی بالا خوب به نظر می رسد، اگرچه نوار لغزنده اصلی برای تنظیم حداکثر روشنایی صفحه نمایش در حال حاضر کار نمی کند. با این حال، لغزندههای Paper White، Shadow Boost و Highlight Boost به خوبی کار میکنند و بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که کاربران HDR در بازیهای PC معمولی میتوانند پیدا کنند.
اگرچه Horizon Forbidden West پشتیبانی بومی برای Dolby Atmos ارائه نمی دهد، کاربرانی که دارای نوار صوتی یا سیستم فراگیر با قابلیت Atmos هستند می توانند با موفقیت Atmos را در ویندوز فعال کنند و سپس از عملکرد ترکیبی صعودی موجود از طریق برنامه Dolby Access استفاده کنند. با توجه به کیفیت بالای میکس صدای 7.1 ارائه شده توسط توسعه دهندگان، نتیجه به طرز شگفت انگیزی خوب است.
با وجود دنیای باز بزرگ و دقیق، Horizon Forbidden West تقریباً هیچ لکنتی ندارد و صاحبان سیستمهای محبوب میتوانند بدون نگرانی در مورد عملکرد، روی فعال کردن تمام گزینههای گرافیکی تمرکز کنند. طی آزمایشی که روی کارت RTX 4090 در حالت 4K و با حداکثر تنظیمات گرافیکی انجام شد، نسخه PC این بازی با سرعت بیش از 70 فریم بر ثانیه اجرا شد.
با این حال، Horizon Forbidden West در رایانه شخصی فاقد ردیابی پرتو است. استودیو Nixxes در مصاحبه ای با Digital Foundry گفت که ردیابی اشعه در ابتدا برای این نسخه برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل وابستگی شدید به محیط های طبیعی مانند درختان و مقیاس بزرگ، لغو شد. همانطور که گفته شد، پورت PC این بازی ظاهر خوبی دارد و تقریباً عالی اجرا می شود.