اگر Pillars of Eternity 1 و 2 را تجربه کرده باشید، ممکن است تصور کنید که The Outer Worlds 2 به نحوی مستقیم یا غیرمستقیم با نسخه قبلی خود مرتبط است. اما با وجود دنیای جدید، همراهان جدید و شخصیت های متفاوت، تاکنون هیچ اشاره ای به اتفاقات یا پایان نسخه اول نشده است.

در طول مصاحبه با Game Informer، از لئونارد بویارسکی، مدیر خلاق The Outer Worlds 2، در مورد تأثیر احتمالی پایان بازی اول بر تجربه بازیکنان از قسمت دوم سؤال شد. او پاسخ داد:
این بازی به طور خاص دنباله مستقیم نسخه اول نخواهد بود، زیرا یک کلون کاملا متفاوت است.
بویارسکی توضیح داد که آرکادیا، بازیکنان جدید سیستم ستاره ای که وارد آن خواهند شد، تقریباً از بقیه جهان جدا شده است.
وی در ادامه افزود:
در بازی به اتفاقات نسخه اول اشاره شده است. نمی خواهم مردم را گمراه کنم و بگویم که جزئیات زیادی در مورد این بازی در این نسخه وجود دارد، اما داستان کلی جهان ادامه دارد و ما آن روایت را جلو می بریم.
بنابراین بازیکنان میتوانند با عناصر مربوط به رویدادهای نسخه اول روبرو شوند. من فکر می کنم افرادی که نسخه اول را تجربه کرده و دوست داشتند، از دیدن این جزئیات قدردانی خواهند کرد. چیزهایی که بازیکنان جدید ممکن است متوجه آن نشوند.
اگرچه این تصمیم ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، به گفته کارگردان بازی براندون آدلر، هدف از ابتدا این بود که هر نسخه جدید در یک کلنی جدید انجام شود. این هدف توسط بویارسکی و تیم کین که به عنوان مشاور خلاق در اپوس دوم حضور دارد تعیین شده است.
آدلر در توضیح این رویکرد گفت:
ما از ابتدا می دانستیم که می خواهیم این نسخه در یک کلنی جدید روایت شود، زیرا داستان های دیگری برای گفتن داریم.
به گفته وی، تیم سازنده نخواسته هیچ یک از پایان های نسخه اول را به عنوان مسیر اصلی معرفی کند. به خصوص که دنیای بازی می توانست در مسیرهای متفاوتی پیش برود.
The Outer Worlds 2 در تاریخ 29 اکتبر 2025 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. علاوه بر این، این عنوان در روز اول انتشار در اختیار مشترکین Game Pass Ultimate و Game Pass PC قرار خواهد گرفت.





































