سونی استراتژی بازاریابی خود را برای بزرگترین بازی های تیرانداز اول شخص پس از نهایی شدن Xbox تغییر داد و اکنون بودجه عظیمی را که قبلاً برای تبلیغات سریال Call of Duty صرف کرده بود ، اختصاص داد ، Battlefield 6. کمپین های تبلیغاتی گسترده با نام تجاری PlayStation 5 در سراسر جهان آغاز شد.

قبل از اینکه اکتیویژن به مایکروسافت بپیوندد ، سونی به عنوان شریک اصلی بازاریابی برای Call of Duty Collection شناخته می شد و هر سال مبالغ عظیمی را برای تبلیغات جهانی برای این سریال خرج می کرد. اما امروز ، با تغییر مالکیت مجموعه ، به نظر می رسد که این بودجه عظیم مقصد جدیدی پیدا کرده است.
علائم این همکاری استراتژیک جدید در روزهای اخیر در بزرگترین شهرهای جهان ظاهر شده است. تابلوهای تبلیغاتی Massive Battlefield 6 با آرم پلی استیشن 4 در هالیوود نصب شده است و در لندن ، اتوبوس های سیتی با تبلیغات بازی و شعار برند پلی استیشن گچ زده شده اند. این اولین بار نیست که سونی یک بازی را در سری Battlefield تبلیغ می کند ، اما با توجه به اینکه Call of Duty اکنون دارایی برای رقیب اصلی خود (Xbox) است ، اتحاد بسیار مهم شده است.
نکته جالب این است که این وضعیت جدید ، با وجود از دست دادن حقوق بازاریابی وظیفه ، می تواند از نظر مالی به نفع سونی باشد. در گذشته ، سونی به احتمال زیاد بخشی از فروش خود را به Activision واگذار می کرد تا امتیاز تبلیغات را بدست آورد. اما اکنون ، از آنجا که Call of Duty هنوز پرفروش ترین بازی در پلت فرم PlayStation است (نسخه قبلی فروش ماه اول خود در ایالات متحده در کنسول های سونی) ، این شرکت از فروش بالا خود بهره مند می شود و کل سهم خود را به صورت رایگان دریافت می کند.
اکنون باید صبر کنیم و ببینیم اختلاف نظر بازاریابی بین دو غول صنعت بازی های ویدیویی در پایان سال خواهد بود. آیا سرمایه گذاری سنگین سونی و EA می تواند Battlefield 6 را به یک رقیب جدی تر برای Call of Duty تبدیل کند که اکنون توسط مایکروسافت حمایت مالی می شود؟ پاسخ این سؤال یکی از جذاب ترین داستانهای دنیای بازی امسال خواهد بود.





































