استودیوی سازنده Phantom Blade Zero تایید کرده است که این بازی به سختی عناوین مشابه Souls نخواهد بود.
بازی های نوع روح همیشه به سختی شناخته می شوند و به همین دلیل این سبک برای همه بازیکنان مناسب نیست. با این حال، تعدادی از بازیها تلاش میکنند تا مکانیکهای خاصی را از این عناوین حذف کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند.
Phantom Blade Zero یکی از بازی هایی است که توجه همه را به خود جلب کرد زیرا بیشتر یک بازی اکشن نقش آفرینی است. به گفته سازنده اثر مذکور، این بازی به اندازه یک عنوان Soulslike خسته کننده و دشوار نخواهد بود.
طی مصاحبه ای با PCGamesN، استودیوی S-Game جزئیات جدیدی در مورد Phantom Blade Zero به اشتراک گذاشت. سازنده گفت که بازی مذکور با بازی های Soulslike کاملا متفاوت است.
S-Game در این مورد می گوید:
تصمیم گرفتیم دیگر بازی Soulslike را نسازیم. ما می خواستیم قسمت های خسته کننده این عناوین را حذف کنیم و بازخوردهای مثبت بیشتری اضافه کنیم.
واضح است که تیم سازنده از همان ابتدا تصمیم گرفتند که این بازی شبیه عناوین Souls نباشد. در عوض، آنها می خواهند به بازیکنان با انیمیشن های پر زرق و برق و ترکیب های مختلف پاداش دهند. سازندگان امیدوارند که حذف سختی بالا به آنها امکان دستیابی به مخاطبان بیشتری را بدهد.
Phantom Blade Zero مسیری مشابه Black Myth Wukong را دنبال میکند و هر دو بازی عناصری را از این ژانر وام گرفتهاند، بدون اینکه زیاد به عناوین مشابه Souls متعهد شوند. استودیوی S-Game همچنین تایید کرده است که بازیکنان پس از مرگ دوباره دشمنان قبلی را نخواهند دید و این بازی را از بازیهای شبیه به Souls متمایز میکند.
به نظر می رسد Phantom Blade Zero برای طرفداران بازی های سریع بسیار هیجان انگیز خواهد بود. به گفته سازندگان، این بازی زمان گیم پلی 30-40 ساعت را ارائه می دهد.
Phantom Blade Zero در تاریخ نامشخصی برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.