سونی تایید کرده است که ساخت بازی های واقعیت مجازی برای هدست PSVR 2 برای توسعه دهندگان بسیار آسان تر از مدل اول خواهد بود.
آقای یاسو تاکاهاشی و کنجو آکیاما، رئیس بخش سخت افزار و مدیر ارشد سرگرمی های تعاملی سونی، به ترتیب در مورد PSVR 2، مشخصات، کنترلرهای جدید و ویژگی های جدید مانند شفافیت (See Through) و حالت های سینمایی آن صحبت کردند. عملکرد See Through به کاربر این امکان را می دهد که از طریق دوربین های کلاه ایمنی محیط خانه را ببیند. آنها همچنین به ویژگی های جدیدی اشاره کردند که پورت PSVR 2 انتشار بازی ها را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند.
یکی از این ویژگی ها کیت توسعه نرم افزار PSVR 2 است که برای توسعه بازی های پلی استیشن 5 استفاده می شود.به این معنی که هر توسعه دهنده ای که یک بازی برای پلی استیشن 5 ساخته باشد با ابزار PSVR 2 آشنا خواهد شد.محیط تولید این هدست نیز پشتیبانی خواهد کرد. Unity و Unreal Engine، دو تا از بزرگترین موتورهای بازی هستند که با هم در اکثر بازی های موجود در بازار استفاده می شوند.
کنترلکنندههای PSVR 2 که از چیدمان دکمههای استاندارد تری نسبت به مدلهای قبلی خود برخوردارند، پورت کردن بازیهای واقعیت مجازی موجود به PSVR 2 را نیز آسانتر میکنند.
این فقط پورت ها نیستند که در سخت افزار آینده سونی VR آسان تر خواهند بود. توسعه دهندگانی که تازه به بازی های واقعیت مجازی می پردازند نیز ابزارهایی برای کمک به ساخت بازی در این فضا پیدا خواهند کرد.
VR Trace یکی از ابزارهایی است که با شناسایی و نمایش مشکلات عیب یابی را برای توسعه دهندگان از طریق ضبط و پخش آسان می کند. علاوه بر این، VR Trace امکان استفاده از دادههای ساختگی را به جای ردیابی چشم فراهم میکند و به طور قابل توجهی سرعت تست عناوین PSVR 2 را افزایش میدهد.
ویژگی Comfort Sample این هدست ابزار دیگری برای توسعه دهندگان VR جدید است که در صورت وجود FOV بد یا عدم تطابق افق بازی با دنیای واقعی، مشکلات احتمالی را نشان می دهد.
هدست PSVR 2 در اوایل سال 2023 عرضه خواهد شد و در حال حاضر چندین پورت بازی برای آن تایید شده است. از جمله نسخه VR Resident Evil Village و نسخه VR جدید No Man’s Sky. کپکام اعلام کرده است که در طول رویداد این ماه بازی توکیو، شرکت کنندگان می توانند Resident Evil Village را در هدست واقعیت مجازی PSVR2 تجربه کنند.