فناوری FSR Redstone در آخرین نسخه از سری Call of Duty مشاهده شده است و به نظر می رسد که این ویژگی در نهایت اولین حضور رسمی خود را در صنعت بازی داشته است.

از ابتدای سال 2025، AMD به توسعه فناوری های گرافیکی خود ادامه داد و Redstone یکی از مهم ترین دستاوردهای اخیر این شرکت به حساب می آید.
طبق این انتشار، FSR Redstone، با فناوری یادگیری ماشینی، مجموعه ای از قابلیت های رندر عصبی را برای بهبود کیفیت تصویر و عملکرد بازی ارائه می دهد. این فناوری یکی از بزرگترین بهروزرسانیهای مجموعه فناوری FSR به حساب میآید و طبق گزارش کاربران در Reddit، اولین بار در Call of Duty: Black Ops 7 استفاده شد.
این قابلیت در منوی تنظیمات بازی تحت عنوان FSR Ray Regeneration نمایش داده می شود که به احتمال زیاد به تکنولوژی Redstone اشاره دارد; زیرا قبلا اعلام شده بود که این قابلیت در عناوین جدید AAA در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

البته در بازی Call of Duty: Black Ops 7 تنها قسمت Ray Regeneration از این فناوری پیاده سازی شده است و سایر اجزای مجموعه فنی Redstone هنوز در بازی حضور ندارند. بنابراین، در حال حاضر، می توان گفت که این حضور یک ورود کامل برای FSR Redstone نیست.
AMD سه ویژگی کلیدی را با این فناوری معرفی کرد: کش نوری نورال، بازسازی پرتوهای یادگیری ماشینی و تولید فریم یادگیری ماشینی. این ویژگی ها در واقع پاسخی مستقیم به ارتقای فناوری جدید DLSS هستند. ارتقاهایی که همچنین از شبکه های عصبی و هوش مصنوعی برای بهبود چشمگیر کیفیت بصری بازی ها استفاده می کنند.
تنها نقطه ضعف FSR Redstone که می تواند کاربران AMD را ناامید کند این است که طبق اطلاعات اولیه، این ویژگی منحصراً برای کارت های گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 4 در دسترس خواهد بود. به همین دلیل به نظر می رسد بخش قابل توجهی از جامعه بازی ها فرصت تجربه و آزمایش این فناوری جدید را نخواهند داشت.





































