با توجه به ویژگی های فنی بالقوه کنسول قابل حمل PS6 ، به نظر می رسد که ساخت یک نسخه از عنوان مالک برای این تجهیزات بسیار ساده تر از توسعه درگاه PC آن است.

سونی و مایکروسافت به دنبال این هستند که تجربه گیمینگ را در دستگاه های مختلف گسترش دهند ، تلاش های سونی برای ساختن یک درگاه PC از انحصاری و شایعه یک کنسول قابل حمل جدید به مایکروسافت جدی برای تبدیل شدن به ویراستار و خارج شدن از محدودیت بازی برای کنسول. در این میان ، با این حال ، سونی با یک چالش احتمالی روبرو خواهد شد ، که باعث می شود نسخه رایانه ای از بازی های پس از مهمانی ها باشد که با توجه به دلایل فنی ، دشوارتر از تهیه نسخه ای از این بازی ها برای کنسول قابل حمل پلی استیشن 2 خواهد بود.
در بخش جدیدی از سیلیکون شکسته پادکست از قانون مور مرده است ، برایان هیمسرک از استودیوهای آسیب عظیم ، شرایط کنسول نسل زیر سونی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. وی گفت که او احتمالاً نمی داند که کنسول قابل حمل ممکن با پلی استیشن 4 مانعی برای ژاپنی ها خواهد بود. این امر با هدف توسعه دهندگان در کاهش وضوح بازی به جای کاهش جزئیات گرافیکی ، توجیه می شود و نشان می دهد که کنسول بالقوه قابل حمل سونی که از فناوری های FSR 4 و PSSR پشتیبانی می کند می تواند یک مقصد نجیب برای تجربه عناوین انحصار باشد.
Himskark معتقد است که نسخه سوئیچ بازی Street Fighter 6 ، به لطف گزینه DLSS و وضوح پایین آن در این تجهیزات ، تجربه بصری بهتری نسبت به نسخه سری Xbox ارائه می دهد ، و بنابراین ، کاهش وضوح به جای جزئیات بصری به یک بازی ایده آل برای توسعه دهندگان تبدیل شده است.

علاوه بر این ، به لطف شرایط فعلی بازار برای کنسول های قابل حمل و البته عدم موفقیت مایکروسافت در فروش کنسول اقتصادی این سریال ، پلی استیشن قابل حمل را می توان یک سیاست خوب سونی در نظر گرفت. این پیش بینی ، حتی اگر تفاوت فنی زیادی بین پلی استیشن 2 و کنسول قابل حمل سونی ایجاد کنید ، همیشه صحیح به نظر می رسد.
اما Himskark به پورت رایانه شخصی پورت پلی استیشن بازی ها اشاره دارد و معتقد است که سونی استودیو اکنون توجه ویژه ای به پیکربندی رایانه ها و همچنین بهینه سازی های احتمالی برای اجرای آنها در پردازنده های قدیمی و کارت های گرافیکی می کند و بعید است قدرت کنسول پلی استیشن را ببینید. به عنوان مثال ، Metal Gear Solid 3: Snake Eater در زمان خود به طور انحصاری برای پلی استیشن 2 منتشر شد و توانست تمام قدرت مادی کنسول را به چالش بکشد. اما اکنون ، نسخه PC Remaster آن بهتر از Metal Gear Solid V نیست: Phantom Pain ، که پنج سال پیش در رایانه منتشر شد ، و هنوز قادر به ارائه یک تجربه مدرن و مدرن برای بازیکنان نیست.
در مثال دیگر ، Death Standing 2: در ساحل نگران پلی استیشن 2 است که توانست از موتور قدرت Decima استفاده کند ، و سرانجام ، عنوان Metroid Prime را نیز در نظر گرفته است ، که ممکن است این ماده را تا حد ممکن به چالش بکشد. علاوه بر این ، با توجه به عدم وجود AMD برای توسعه کامل کارکردهای نرم افزاری کنسول های نسل زیر برای رایانه های شخصی ، ممکن است اطمینان حاصل شود که توسعه نسخه PC بازی های مالک PlayStation به تولید کنندگان اجازه نمی دهد از PlayStation 2 Power استفاده کنند.