سریال های Elder Scrolls و Fallout همیشه پر از لحظات طنزآمیز ، شخصیت های عجیب و دیالوگ هایی بوده است که مرز بین جدی و شوخی را به حرکت در می آورد. اما اکنون ، یک طراح سابق مأموریت در بتسدا فاش کرده است که این لحظات خنده دار علیه دستور مستقیم تاد هوارد بازی شده است ، نظمی که سالها در استودیو به عنوان قانون نانوشته بوده است.

در مستند جدیدی از مینیاتورهای FilmDeg در بازی Morrowind ، مارک نلسون ، نویسنده و طراح سابق ماموریت در بتسدا ، از قانون عجیب و غریب تاد هوارد رونمایی کرد ، “طنز جایی در بازی ها ندارد”. نلسون می گوید:
این قانون همیشه توسط تیم توسعه هوارد ذکر شده است ، اما در عمل ، بسیاری از شوخی ها مخفیانه وارد بازی به هوارد شده اند.
در این مستند ، نلسون از خاطره کتاب معروف The Lusty Argonian Maid: یاد می کند:
راستش ، من به یاد نمی آورم که چرا آن را نوشتم. شاید بعد از چند ساعت خوشحال شود.
وی افزود که هنگام نوشتن این مطلب خندید و از آنجا که هیچ کس توجه نمی کرد ، می توان هر چیزی را بازی کرد. به گفته وی ، قانون هوارد به “طنز در بازی ها جایی ندارد ، اگر تاد آن را درک نکند”.
این رویکرد باعث شوخی هایی مانند اشیاء طرفدار ، یک جرقه برهنه در Morrowind شد و گفت که جادوگران لباس خود را به سرقت برده اند و ده ها صحنه عجیب دیگر بدون تأیید وارد بازی می شوند. این عناصر طنز اکنون بخشی از هویت سری Elder Scrolls هستند و حتی در Skyrim ادامه می یابد.
تاد هوارد ، تهیه کننده اجرایی و مدیر بتسدا ، بیشتر به عنوان Elder Scrolls ، Fallout و اخیراً Starfield شناخته می شود. همیشه طرفدار داستانهای جدی و دنیای عمیق بوده است ، اما به نظر می رسد که طراحان آن گاهی اوقات مسیر خود را دنبال می کنند و نتیجه آن لحظاتی بود که اکنون بخشی از خاطرات جمعی بازیکنان بوده است.
در حقیقت ، همان تضاد بین فضای جدی بازی های پنهان و شوخی ها به جذابیت ویژه آثار بتسدا کمک کرده است. بازیکنان با صحنه هایی روبرو شده اند که نه تنها چندین بار خنده دار هستند ، بلکه نوعی انتقاد یا طعنه در دنیای بازی نیز هستند. این شوخی ها غالباً به صورت کتاب در معرض خطر ، زیر مجموعه ها یا مأموریت های ثانویه ظاهر شده اند ، و اگر تاد هوارد متوجه آنها نمی شد.
با توجه به نسخه جدیدی از Elder Scrolls در راه است ، بسیاری امیدوارند که این روحیه طنز به حفظ خود ادامه دهد. اگرچه هوارد همچنان بر جدیت و انسجام داستان تأکید می کند ، اما تجربه گذشته نشان داده است که توسعه دهندگان بتسدا همیشه راهی برای اضافه کردن لحظات خنده دار پیدا کرده اند و این لحظه ها گاهی اوقات در ذهن مردم باقی می مانند.