اگرچه فیل اسپنسر اخیراً اعلام کرده است که مجموعههای شوتر اول شخص حداقل برای چند سال به پلیاستیشن میآیند، جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت پیشنهاد کرد که پاسخ مایکروسافت را از بسیاری جهات ناقص خواند و در مورد تأثیر منفی احتمالی آن بر کاربران پلیاستیشن صحبت کرد. .
سونی همیشه یکی از بهترین مشتریان اکتیویژن بلیزارد بوده است. اکنون مشخص شده است که مایکروسافت نه تنها از سونی، بلکه از گوگل و اپل در این زمینه عقب است. دانیل احمد، تحلیلگر ارشد در وب سایت نیکو پارتنرز، در توییتر به این موضوع پرداخت. این اطلاعات قبلاً در گزارش اکتیویژن بلیزارد برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2021 (10 ژانویه 1400) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گزارش شده بود.
این آمار چهار پلتفرم سودآور اکتیویژن بلیزارد را نشان می دهد و همانطور که دیدیم، پلی استیشن از این نظر در میان کنسول ها پیشتاز است. این خبر در حالی منتشر می شود که خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision Blizzard توسط مایکروسافت هنوز باز است. هفته گذشته سازمان رقابت و بازار انگلیس بررسی این قرارداد را به مرحله دوم گسترش داد و به خطراتی که این قرارداد می تواند برای بازار داشته باشد اشاره کرد. یکی از این خطرات جلوگیری از فروش بازی هایی مانند Call of Duty در پلی استیشن توسط مایکروسافت است.
البته سهم سونی از این آمار در سال 2021 به 15 درصد کاهش یافت و رتبه اول به طور مشترک به اپل و گوگل رسید و 17 درصد از درآمد اکتیویژن بلیزارد را تامین کرد. همچنین مایکروسافت در سال گذشته کمتر از 10 درصد را ثبت کرد. علاوه بر این، اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که سونی و مایکروسافت بزرگترین مشتریان آن از نظر درآمد پرداخت نشده هستند و 22 و 20 درصد از این درآمد را تامین می کنند.
طبق اطلاعات رسمی که اخیرا منتشر شده است، چهار شرکت سونی، اپل، گوگل و مایکروسافت به ترتیب مشتریان برتر اکتیویژن بلیزارد در سال 2020 بودند.
همانطور که در این تصویر مشاهده می شود، سونی 17 درصد از درآمد این شرکت در سال 2020 (معادل 1.37 میلیارد دلار) را تامین کرده است. سه شرکت اپل، گوگل و مایکروسافت به ترتیب با 15، 14 و 11 درصد از این درآمدها در رتبه های بعدی قرار دارند.