سرویس Xbox Game Pass روشی مقرون به صرفه تر برای زندگی عناوین مختلف است. زیرا کاربران می توانند برای سرگرمی خود پس انداز کنند. با این حال ، نتایج تحقیقات جدید در مورد این سرویس تفاوت های متفاوتی با سایر سیستم عامل ها نشان نمی دهد.

سرویس گیم پلی قطعاً موفقیت مالی قابل توجهی برای مایکروسافت و ایکس باکس است و بازیکنان می توانند آخرین عناوین ارائه شده با هزینه اشتراک ماهانه را کشف کنند. اگر بازیکنان فقط چند بازی جدید در سال زندگی می کنند ، صرف هزینه کردن در این سرویس کاملاً منطقی خواهد بود.
اما طبق مطالعه جدید موسسه تحقیقاتی Newzoo ، تفاوت معنی داری در روش تعامل با کاربران Game Pass و کاربران PlayStation وجود ندارد. از آنجا که صاحبان این سرویس لزوماً دیگر احساس بازی برای کاربران پلی استیشن نمی کنند یا ساعت های بیشتری بازی نمی کنند.

امانوئل روزیر ، مدیر اطلاعات بازار نیوزو ، در پادکست های بازی تأیید می کند:
با وجود تمام تلاش های مایکروسافت برای بهبود سرویس (با خرید استودیو و انتشار بازی های محبوب در بازی پاس) ، ما در مقایسه بین رفتار کاربران پلی استیشن و کاربران پاس بازی تفاوت معنی داری ندیده ایم.
امانوئل روسیر می گوید که تحقیقات آنها فقط عناوینی را که بیش از دو ساعت تجربه شده اند ، بررسی می کند و این می تواند نشان دهد که کاربران بازی با وجود تجربه بیشتر و اخیراً (به دلیل دسترسی آسانتر و ارزان تر) تجربه عمیق تر و طولانی تری در بازی ها ندارند. وی همچنین افزود: حضور بازی های بزرگ مانند Call of Duty: Black Ops 6 در این سرویس مشترک می تواند علاقه بازیکنان را در آینده کاهش داده و فروش نسخه های پولی را کاهش دهد.