در جریان دموی Lost Planet در E3، تیم Gears of War به ما نزدیک شد. آنها در حال پرسه زدن بودند و به زاویه دوربین بازی ما نگاه می کردند، برخی از آنها می پرسیدند که چرا ما از دوربین Resident Evil 4 در بازی استفاده نمی کنیم، ما می گفتیم این یک بازی کاملاً متفاوت است.
شینجی میکامی، کارگردان سابق سریال Resident Evil، گفت که دوربین سوم شخص Resident Evil 4 قرار نبود پیشگامانه باشد.
میکامی افزود:
اقدام ما یک حرکت طبیعی و تا حدودی عجیب بود. ما قصد نداشتیم کار خلاقانه ای انجام دهیم، اما در نهایت همه گفتند که انجام دادیم. ما شخصاً فکر میکردیم که زاویه دوربین برای بازی ما بهتر است، ما سعی نمیکردیم کاری جدید یا انقلابی انجام دهیم، هیچ کدام از این افکار را نداشتیم.
تاکوچی که در توسعه Resident Evil 4 نقشی نداشت و در آن زمان روی Lost Planet کار می کرد، بعداً اعتراف کرد که تیم سازنده Gears of War از دوربین Resident Evil 4 الهام گرفته اند. Mikami ادامه داد:
میکامی گفت اولین کسی که تغییر دوربین را ستایش کرد ماساهیرو ساکورای خالق Super Smash Bros بود. میکامی ادامه داد:
او آمد تا بازی ما را در حال توسعه ببیند و پرسید: چه کسی این سیستم دوربین را اختراع کرده است؟ سپس گفتم: “هی، آره، من بودم.” او گفت: این عالی است. و من از این پاسخ تعجب کردم.
عجیب است. حتی با وجود این همه تعریف و تمجید، واقعاً هیچ احساس خاصی را به شما منتقل نمی کند. شما احساس غرور نمی کنید زیرا کار شما بر اساس حدس و گمان انجام می شود. مثلا در حین دعوا می توانید با احتیاط به شکم کسی لگد بزنید و قصد صدمه زدن به او را نداشته باشید، اما وقتی از شدت درد به خود می پیچد، از کار خود شگفت زده خواهید شد!
در مصاحبه قبلی در همین سری که هفته گذشته منتشر شد، Takeuchi فاش کرد که Capcom در ابتدا میخواست Resident Evil 7: Biohazard یک بازی چندنفره آنلاین سرویسگرا با پرداخت درونبرنامه باشد. به گفته Takeuchi، Capcom تیم توسعه را تحت فشار قرار داد تا چنین ویژگیهایی را در بازی پیادهسازی کنند تا اینکه در نهایت از آن عقبنشینی کردند. البته این شرکت ژاپنی آسیبی ندید، زیرا قسمت های هفتم و هشتم از سری Resident Evil پرفروش ترین نسخه های این فرنچایز شدند.
در مصاحبه ای جدید با شینجی میکامی، نویسنده و کارگردان چهارمین بازی Resident Evil، اعتراف شد که تیم سازنده قسمت چهارم زمان زیادی را برای اجرای زاویه دوربین بازی صرف نکرده است و فقط به دنبال دوربین بهتری بوده است. زاویه نسبت به سه نسخه قبلی با این حال، دوربین سوم شخص به قدری موثر بود که از آن به عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت چشمگیر بازی یاد شد.تاکوچی همچنین فاش کرد که تیم Gears of War مدل های زیادی را از زاویه گرفته است.دوربین Resident Evil 4. میکامی توضیح داد: