گزارش های جدید تأکید می کنند که کنسول قابل حمل PS6 می تواند آثار PS5 را بدون مداخله توسعه دهنده انجام دهد.

سازگاری کنسول قابل حمل PS5 و PS6 می تواند فراتر از آنچه برای اولین بار تصور می کردیم باشد. با تشکر از پست در انجمن Neogaf ، یک منبع داخلی مشهور به نام Kepler ، که قبلاً استفاده PS5 Pro از معماری RDNA 4 را فاش کرده بود ، گفت که کنسول قابل حمل PS6 با PS5 سازگار است.
از لحاظ تئوریکی ، این بدان معنی است که توسعه دهندگان نیازی به ایجاد تغییرات خاص در بازی های خود در شایعات ندارند و بازی ها به صورت خودکار و بدون نیاز به کامپایل هستند ، زیرا شیدار باینری بین دو سیستم سازگار است. با این حال ، کپلر تأکید می کند که اگر هیچ تغییری ایجاد نشود ، ممکن است عملکرد بازی در این کنسول ایده آل نباشد. بنابراین ، توسعه دهندگان احتمالاً باید بازی های خود را بهینه کنند تا در یک PS6 دستی با فرکانس تصویر سیال کار کنند.
این همچنین با گزارش های قبلی هماهنگ است. در این گزارش ها آمده است که کنسول شایعه از یک تراشه 2 نانومتر SOC استفاده می کند و قادر به استفاده از مصرف انرژی تا 5 وات است. به گفته کپلر ، قدرت این سیستم بازی دستی چیزی بین کنسول PS5 و سری Xbox S خواهد بود.
همچنین این بدان معنی است که تراشه مورد استفاده در PS6 دستی با تراشه اصلی کنسول خانگی متفاوت خواهد بود. براساس این گزارش ، تراشه کنسول قابل حمل به طور خاص برای کار با تنش های کم طراحی شده است.
اگرچه سونی هنوز در ابتدای نسل جدید کنسول های پلی استیشن اطلاعات رسمی ارائه نداده است ، اما این شرکت در سال ششم اعلام کرد که کنسول نسل بعدی می تواند پس از 2 سال منتشر شود. اظهارات در مورد خرید Blizzard ActiveVision انجام شده است.
این شرکت با نگاهی به تاریخ سونی ، قبل از راه اندازی PS4 ، یک چرخه 4 ساله را برای نسل های خود از PS1 تا PS3 دنبال کرد. اما PS4 در 5 سال پس از 5 سال منتشر شد. از این پس ، دوره انتشار کنسول جدید سونی 6 ساله خواهد بود و شاید PS6 حدود 5 سال پس از PS5 منتشر شود.
اگر شایعات در مورد توسعه یک کنسول قابل حمل در کنار مدل داخلی صحیح باشد ، این شرکت پس از بیش از یک دهه غیرفعال از بازار کنسول قابل حمل به این زمینه باز خواهد گشت. در این حالت ، سونی احتمالاً به دنبال تکرار موفقیت PSP خواهد بود.