وی افزود: با راه اندازی این پنجره ملی به مردم نشان خواهیم داد که دولت یک دولت فناوری محور است و از ابزارهای مدرن برای ارائه خدمات بهتر استفاده می کند.
وی همچنین با بیان اینکه مرکز توسعه تجارت به عنوان پنجره واحد برتر خدمات دولت هوشمند و پورتال وزارت آموزش و پرورش به عنوان پنجره واحد غیر استاندارد از نظر محوریت کاربر معرفی شده است، گفت: سازمان توسعه بازرگانی، سازمان زندان ها. ، مرکز آموزش مدیریت دولتی، بنیاد ملی نخبگان و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نهادهای پرطرفداری هستند که در انتهای جدول سنجش هوشمند دولت قرار دارند.
زارع پور تصریح کرد: بنابراین دو دستگاه اصلی تحقق دولت الکترونیک باب همگرایی را باز کرده اند و انتظار می رود سایر دستگاه های دولتی نیز این تعامل و همگرایی را داشته باشند و داده ها و خدمات را به خودی خود نبینند تا تشکیل دولت هوشمند و تبادل اطلاعات و خدمات بین ایجاد یک دستگاه.
در ابتدای این جلسه جواد محد معاون دولت الکترونیک و رضا باقری عسل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ریاست جمهوری گزارش هایی از روند راه اندازی پنجره ملی واحد فناوری اطلاعات هوشمند ارائه کردند. خدمات دولتی و اتصال دستگاه های دولتی و تبادل داده بین دستگاه ها در ادامه تعدادی از مدیران فناوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی مختلف به بیان نقطه نظرات خود و موانع و مشکلات پیاده سازی پنجره خدمات دستگاه پرداختند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه دستگاههای دولتی باید دست به دست هم بدهند تا با راهاندازی پنجره واحد خدمات ملی، طعم خدمات فناوریمحور را به مردم بچشند.
میشم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی وزارت ارتباطات را به دلیل پیگیری دولت الکترونیک و دولت هوشمند تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر پنجره واحد خدمات رسانی به یکی از اولویت های اصلی دولت تبدیل شده است تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم. سیستم خدمات رسانی به مردم را به یک سیستم واحد تبدیل می کند، آن را ساده و در دسترس قرار می دهد.
به گزارش ICTNN، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که جلسه همفکری تکمیل پنجره ملی شرکت های هوشمند (بند «و» تبصره (7) قانون تخصیص مصوب 1401) با حضور عیسی زارع پور، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ 1387/01/1397، 1387/08/13. میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و مدیران و معاونان فناوری اطلاعات نهادهای دولتی برگزار شد.
وزیر ارتباطات با اعلام این خبر که در جلسه شورای دولت مقرر شد دستگاه هایی که هر هفته به پنجره خدمات ملی پیوسته اند و یا دستگاه هایی که هنوز در این زمینه معطل هستند معرفی شوند، گفت: تحقق این دولت هوشمند. پنجره خدمات یک نگرانی جدی برای دولت است. و امیدوارم تلاش همگانی و همگرایی کامل در همه دستگاه ها صورت گیرد تا بتوانیم از شهریور ماه فصل جدیدی در ارائه خدمات فناوری محور به مردم و پیوستن همه دستگاه ها به این پنجره ملی ایجاد کنیم.
پیشخوان یگان خدمات یکی از اولویت های اصلی دولت است
وی با بیان اینکه برخلاف آنچه ما در این میز به عنوان نمایندگان یک سازمان می بینیم، اما مردم دولت را یکپارچه می بینند، گفت: اگر می خواهیم در این زمینه پیشرفت کنیم باید این دید درست از دولت یکپارچه را در همه تصمیمات خود لحاظ کنیم. هدف نهایی فروشگاه یکپارچه وحدت در دولت است و دولت باید به نمادی در گوشی مردم تبدیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راستا همگرایی را در ارائه خدمات سیاست گذاری و مدیریتی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: طی چند سال گذشته یکی از چالش های اصلی در مسیر تحقق دولت الکترونیک بوده است. این سوال که چه کسی متولی دولت الکترونیک در کشور است؟ اکنون با آسیب شناسی که از گذشته داشتیم در ابتدای دولت سیزدهم با درک مشترک از اهمیت تحقق دولت الکترونیک با آقای لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی به توافق رسیدیم. ، که با همکاری نزدیک و رفاقت دو سازمان این کار بزرگ را در کشور انجام خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حکمرانی و تصمیمگیریها و تصمیمگیریهای خرد و کلان مبتنی بر دادههای واقعی نباشد، شاهد تناقض در تصمیمگیریها و حتی ممکن است شاهد فساد در برخی حوزهها باشیم، بنابراین یک نظام حکمرانی مبتنی بر حکمرانی باید در کشور شکل بگیرد که اولین گام در این مسیر است.
به گزارش ICTNN، باقری عسل پیش از این در خصوص نتایج نهمین دوره ارزیابی و ارزیابی دولت الکترونیک دستگاه های اجرایی و نحوه ایجاد و اتصال دستگاه های دولتی به پنجره وحدت خدمات هوشمند دولت صحبت کرده بود که باید انجام شود. تا سپتامبر انجام شود. بر اساس قانون دارایی به نظر می رسد 59 درصد دستگاه ها تا شهریورماه هنوز به وظایف خود در رابطه با ایجاد پیشخوان یگان خدمات نرسیده اند. همچنین 25 درصد دستگاه ها تنها 30 درصد از لیست خدمات خود را به فروشگاه تک پله اضافه کرده اند و تنها 16 درصد دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام داده و آماده ورود به پنجره خدمات دولت هوشمند هستند.
وزیر ارتباطات، ایجاد پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را آرزوی دیرینه در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همه دستگاه های دولتی باید دست به دست هم در راستای جلوه دادن به آن عمل کنند. فناوری خدمات مبتنی بر راهاندازی پنجره واحد خدمات ملی.» اجازه دهید مردم طعم آن را بچشند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات