با نزدیک شدن به انتشار بازی Horizon Zero Dawn Remastered که توسط Nixxes Software توسعه یافته است، این استودیو جزئیات بیشتری در مورد بهبودها و تغییرات ایجاد شده در این نسخه ارائه کرده است.
طیف گسترده ای از پیشرفت ها در نسخه بازسازی شده شامل تراکم پوشش گیاهی، رفتار NPC و محیط های بهبود یافته است. اما یکی از بزرگترین تغییراتی که احتمالاً طرفداران نسخه اصلی بلافاصله متوجه آن خواهند شد، نحوه ارتباط شخصیت اصلی، Aloy با شخصیت های دیگر است.
همانطور که قبلا اعلام شده بود، Horizon Zero Dawn Remastered برخلاف نسخه اصلی، دارای انیمیشنهای دیالوگهای متحرک است. Nixxes Software و Sony تأیید کردهاند که بیش از 10 ساعت دادههای جدید ضبط حرکت در این نسخه بازسازیشده گنجانده شده است که همگی توسط تیم Guerrilla در استودیوی آمستردام آنها کارگردانی و ضبط شده است.
هنرمند فنی اصلی این پروژه، مارک بازلمنز، گفت:
Horizon Zero Dawn نزدیک به 300 مکالمه و بیش از 3100 گزینه گفتگو دارد. بنابراین باید راهی برای ادغام یکپارچه این حجم عظیم از انیمیشن های به روز شده در مکالمات پیدا می کردیم. ما ابزاری با استفاده از Python برای پردازش تقریباً 2500 فایل ضبط حرکت ارائه شده توسط Guerrilla و جایگزینی انیمیشن های اصلی در مکالمات، و همچنین حذف فایل های قدیمی و جایگزینی آنها با موشن کپچر جدید و تنظیمات جدیدی که باید انجام شوند ایجاد کردیم.
علاوه بر ضبط حرکت، مکالمات با NPCها شامل تغییرات نور و دوربین نیز می شود. بازلمنس ادامه داد:
علاوه بر بهروزرسانی انیمیشنها در مکالمات، نور و دوربین را برای مکالمات و صحنههای برش تغییر دادهایم. برای دوربین ها، تنظیمات و مقادیر را به روز کرده ایم. در اکثر مکالمات، پردازش خودکار دوربین نتیجه دلخواه را به همراه نداشت، زیرا تفاوت بین حرکات اصلی و عکس برداری جدید بسیار زیاد بود. انیمیشنهای بدنه جدید دامنه حرکت بیشتری را امکانپذیر میکنند، که اغلب باعث میشود شخصیتها خارج از کادر قرار بگیرند یا به طور کامل قابل مشاهده نباشند. بنابراین، تیم دوربین ما نیز با استفاده از ابزارهای سفارشی DECIMA، یک مرحله دستی روی این پردازش انجام داد تا به راحتی دوربین ها و تنظیمات آنها را تغییر دهد.
ما ابزار نورپردازی را به نسخه نزدیکتر Horizon Forbidden West آوردیم و اجازه دادیم تنظیمات نورپردازی شخصیتها و محیطها در همان صحنه تغییر کند. نور با مجموعه ای از تنظیمات منحصر به فرد برای هر شخصیت در یک مکالمه کنترل می شد که ما برای همه گزینه های دیالوگ در یک مکالمه اعمال کردیم. سپس طراحان نور میتوانند روی نوع خاصی از عکس کار کنند و تمام عکسهای آن شخصیت با نور یکسان نشان داده میشوند. با قابلیت ویرایش تک نماها در صورت لزوم. به این ترتیب نورپردازی با حداکثر کنترل و حداقل تغییرات به دست آمد.
نورپردازی خارج از مکالمات نیز تغییر کرده و بهبود یافته است و کات سین ها از ابتدا بازسازی شده اند تا تجربه ای شبیه به Horizon Forbidden West را ارائه دهند. تیم نرم افزار Nixxes اعلام کرد:
وقتی نوبت به نورپردازی برای کات سین ها و گفتگوها می رسید، هدف ما دستیابی به هنر و کیفیت بصری Horizon Forbidden West بود. این به همراه تمام انیمیشنهای بهروز شده، عکسبرداری از حرکت و عکسهای دوربین، به این معنی بود که تمام نورپردازی برای کات سینهای بازسازی از ابتدا ساخته شده است. ما از فناوری جدید و گردش کار توسعه یافته برای اطلاع رسانی صحنه های برش در Horizon Forbidden West استفاده کردیم.
توجه داشته باشید که بازی Horizon Zero Dawn Remastered در تاریخ 31 اکتبر (10 آبان) برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.