تقریبا تمام شرکت هایی که می خواهند برند، خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند، تجربه طراحی و چاپ پوستر را پشت سر گذاشته اند. اما برای اینکه پوستر تبلیغاتی به گونه ای طراحی شود که با رنگ ها، المان ها و نوشتار جذاب مخاطب را جذب کند، باید نکاتی را در نظر گرفت که باید مورد توجه قرار گیرد. در زیر به مهم ترین نکاتی که در طراحی و چاپ پوستر باید به آن توجه کرد می پردازیم.
تایپوگرافی در چاپ پوستر می تواند جلب توجه کند
یکی از مهم ترین تبلیغاتی که می تواند از جادوی چاپ استفاده کند پوستر است. این تکنیک می تواند بسیار جذاب باشد زیرا مخاطب را تنها با استفاده از متن و رنگ بدون هیچ تصویر یا تصویری جذب می کند. یکی از مهمترین موارد در مورد استفاده از تایپوگرافی، انتقال لحن برند است. علاوه بر این، چاپ بیشترین تأثیر را بر روی پوستر، چاپ سایر اقلام تبلیغاتی و سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند چاپ پرچم جشناستفاده از این تکنیک گزینه مناسبی نخواهد بود. زیرا ژانر، سبک و البته مخاطبی که باید این نوع تبلیغات را درک کند، کاملا متفاوت است.
ادامه مطلب” همانطور که گفته شد تایپوگرافی ترکیبی از حروف و تصاویر است بنابراین نه تنها برای لیبل بلکه در چاپ جعبه پیتزا نیز نیز استفاده می شود. می توانید با کمی خلاقیت نام برند خود را روی این جعبه ها چاپ کنید و تا مدت ها در ذهن مخاطب بماند.
خوانایی متن یک نکته مهم در طراحی پوستر است
خوانایی متن یکی از مهم ترین عوامل موثر در طراحی و چاپ پوسترهای تبلیغاتی است. هر چقدر هم که طراحی پوستر شما خلاقانه و جذاب باشد، اگر مخاطب نتواند متن را به راحتی بخواند، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. متن حامل اصلی پیام شماست. اگر خوانا نباشد، مخاطب نمی تواند پیام شما را به درستی درک کند. نکته دیگر اینکه متن خواندنی و جذاب توجه مخاطب را به خود جلب می کند و او را به خواندن بقیه متن ترغیب می کند. وضوح متن به شما کمک می کند با متنی خوانا و حرفه ای با مخاطب ارتباط برقرار کنید و تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
بیشتر بخوانید” سازه های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که استفاده از هر کدام نیازمند توجه به جزئیات زیادی است. برای تاثیرگذاری مثبت بر روی مخاطب یکی از این سازه ها رول است که در ابعاد بزرگتر از پوستر تولید می شود. با این تفاوت که محدودیت های کمتری در قرار دادن متن دارند اما از آنجایی که محتوای آن باید در فواصل مختلف برای مخاطب مشخص باشد، لازم است هنگام چاپ رول آپ استند، خوانایی متن را بهبود بخشید.با دقت بیشتری بررسی کنید. در غیر این صورت انتظار نداشته باشید پیام تبلیغاتی شما به درستی به مخاطب منتقل شود.
هر کسب و کاری تکنیک های چاپ خود را دارد
تکنیک های زیادی برای چاپ پوستر تبلیغاتی وجود دارد که در تبلیغات اینترنتی امکان پذیر نیست. البته باید بدانید که هنگام چاپ پوستر باید مکان و مخاطب هدف را به درستی شناسایی کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت چاپ لیبل باید تکنیک های چاپ خاصی داشته باشد تا هزینه ها به درستی پرداخت شود.
به کنتراست تصاویر در طراحی پوستر توجه کنید
کنتراست تصویر یکی از مهم ترین عواملی است که تاثیر بسزایی در جذب و جلب توجه مخاطب دارد. کنتراست تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین قسمت های یک تصویر است و این تفاوت می تواند در رنگ ها، روشنایی یا حتی بافت باشد. کنتراست بالا باعث می شود که عناصر اصلی پوستر از پس زمینه متمایز شوند و نظر بیننده را به خود جلب کنند، علاوه بر این، کنتراست مناسب بین متن و تصویر باعث می شود که متن حتی از راه دور نیز به راحتی خوانده شود. علاوه بر این، کنتراست می تواند به ایجاد حس عمق و سه بعدی در یک تصویر کمک کند. رنگ ها و تضادهای مختلف می تواند احساسات و مفاهیم متفاوتی را به مخاطب منتقل کند.
اندازه برچسب را با توجه به موقعیت نصب در نظر بگیرید
محل نصب استیکر بسیار مهم است. زیرا مکان در ابعاد، نوع طرح و حتی رنگ استفاده شده تاثیر زیادی دارد. یک پوستر تبلیغاتی باید بتواند تضاد بصری ایجاد کند تا بر ذهن مخاطب تأثیر بگذارد.
فراموش نکنید که از یک عنصر بزرگ برای طراحی و چاپ لیبل استفاده کنید
فرقی نمی کند از متن استفاده کنید یا تصویر. در هر صورت باید از فاصله ی نسبی قابل خواندن باشد و پیام به مخاطب منتقل شود. در واقع، آنچه می خواهید مخاطبان از تبلیغات شما حذف کنند، باید در نسبت های بزرگ ارائه شود.
و جای خالی را در طراحی و چاپ فراموش نکنید
طراحی پوستر را فراموش نکنید، لازم نیست از تمام فضایی که دارید استفاده کنید. همچنین باید بخشی از فضای خالی را در نظر بگیرید تا پیام به راحتی به مخاطب منتقل شود. به عنوان یک مشتری، ممکن است بخواهید از برند و لوگوی خود در سراسر برچسب استفاده کنید. در حالی که پیام شما به درستی ارسال می شود، زمانی که کرنینگ رعایت شود، فضای خالی در اطراف حاشیه های صفحه وجود دارد. در واقع باید از فضای خالی در چاپ لیبل بیش از حد استفاده کرد.
هنگام طراحی پوستر، فراخوان خود را فراموش نکنید
هدف از طراحی پوستر تبلیغاتی معرفی محصول و خدمات به مشتری است که در نهایت منجر به خرید می شود. باید به گونه ای طراحی و چاپ شود که مخاطب را برای انجام اقدام مورد نظر ترغیب کند.
حرف آخر
در این مقاله در مورد مهمترین نکات در طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی صحبت کردیم. ما همه عواملی را که بر موفقیت تأثیر میگذارند، مانند خوانایی متن، توجه به فضای خالی، دعوت به عمل، استفاده از عناصر بزرگ، استفاده از تایپوگرافی و غیره مطالعه کردیم. به این ترتیب می توانیم با طراحی یک پوستر تبلیغاتی جذاب مخاطب را جذب کنیم.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/10/05/%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%86%DA%A9%D8%A7-2/
تحریریه ICTNN شبکه خبری