ادامه مطلب
طبق گزارش ها، این شرکت سال گذشته متعهد شد تا سال 2030 8 تریلیون ین (60 میلیارد دلار) برای برقی کردن وسایل نقلیه خود هزینه کند که نیمی از آن برای توسعه وسایل نقلیه تمام الکتریکی در نظر گرفته شده است. با این حال پیش بینی می شود فروش سالانه این خودروها تا پایان دهه به 3.5 میلیون دستگاه برسد.
شرکت تویوتا موتور که به دلیل استقبال ضعیف کاربران از وسایل نقلیه الکتریکی تحت نظارت سرمایه گذاران است، گفت که باید انتخاب های متنوعی را متناسب با محیط ها و مشتریان مختلف خود ارائه دهد. این شرکت همچنین در نشست عمومی سالانه رهبران بزرگترین خودروساز جهان به سوالات پاسخ داد.
تویوتا استدلال میکند که هیبریدیها هنوز در بازارهایی که زیرساختها برای پشتیبانی از خودروهای الکتریکی سریعتر (BEV) آماده نیستند، منطقی هستند و به دنبال قابلیتهای سوخت سبز برای خودروهای موتور احتراق داخلی، از جمله هیدروژن است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در پاسخ به سؤالات صندوق بازنشستگی دانمارک، ماساهیکو مائدا، مدیر ارشد فناوری تویوتا، از تویوتا خواست از لابی گری برای تضعیف خودروهای الکتریکی (BEVs) خودداری کند. وی گفت: مشتریان باید خودروهای برقی شامل خودروهای هیبریدی را انتخاب کنند و خودروساز نیز برای جلب رضایت و جذب رانندگان محصولات مختلفی تولید کند.
به گزارش رویترز، تویوتا که زمانی مورد علاقه دوستداران محیط زیست برای مدل هیبریدی پریوس بود، به دلیل عدم کنار گذاشتن تدریجی خودروهای بنزینی و فشار بر سیاست های آب و هوایی مورد انتقاد برخی سرمایه گذاران قرار گرفت.
تویوتا که 10.5 میلیون دستگاه خودرو در سال 2021 فروخت و بسیار جلوتر از نزدیکترین رقیب فولکس واگن بود. این شرکت در سال جاری چندین بار تولید خود را کاهش داده است، زیرا با مشکل جهانی تراشه مواجه شده است. کازوناری کوماکورا، رئیس گروه تجاری روز چهارشنبه گفت: “او انتظار دارد کمبود تراشه ادامه یابد، اگرچه نشانه هایی از بهبود وجود دارد.”