بر اساس آخرین آمار شرکت بین المللی داده (IDC) در سه ماهه دوم سال 2024، فروش تبلت با 22.1 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 34.4 میلیون دستگاه رسید.
آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2024
این رشد به دنبال افزایش 0.5 درصدی سال به سال در سه ماهه اول 2024 است که ناشی از به روز رسانی محصولات در این دسته توسط فروشندگان اصلی، تسریع چرخه جایگزینی و تکمیل موجودی است. با این حال، این حجم فروش فقط با سطوح قبل از کرونا قابل مقایسه است، نه فروش بالای تبلت ها در طول همه گیری.
اعداد سه ماهه دوم 2024 نسبت به سه ماهه دوم 2019 که 32.5 میلیون دستگاه فروخته شد، بسیار مطلوب است. این حجم فروش عمدتاً با بهروزرسانی اپل آیپد و محبوبیت تبلتهای سامسونگ و هواوی افزایش یافته است.
سیب با فروش 12.3 میلیون دستگاه، رشد 18.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل. عرضه مدل های 11 اینچی و 13 اینچی آیپد ایر و آیپد پرو سهم قابل توجهی در این رشد فروش داشته است. فروش آیپد نیز در سطح جهانی افزایش یافته است، به جز در چین، جایی که رقابت هواوی و شیائومی بر فروش تاثیر گذاشته است.
سامسونگ با فروش 6.9 میلیون دستگاه رتبه دوم را دارد و سالانه رشد می کند 18.6 درصد او تجربه دارد که این رشد علیرغم عدم عرضه محصول جدید به دلیل استقرار تجاری متعدد و مقایسه مثبت با سه ماهه دوم 2023 رخ داده است.
لنوو با فروش 2.5 میلیون دستگاه جایگاه سوم را رشد اشغال کرده است 16.7 درصد نسبت به سال گذشته نشان داده شده است. تبلتهای جداشدنی این برند در مقایسه با رشد 11.7 درصدی تبلتهای معمولی نسبت به سال قبل 39.7 درصد رشد داشته است.
هواوی با فروش 2.3 میلیون دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است 40.3 درصد یک دیسک جدید رشد کرده است Mate iPad 11.5S تبلیغات آنلاین ژوئن در چین به طور قابل توجهی فروش این برند را افزایش داد.
شیائومی با فروش 2 میلیون دستگاه در جایگاه پنجم قرار گرفته است که نشان دهنده رشد است 94.7 درصد نسبت به سال گذشته. علاوه بر حضور قدرتمند خود در چین و منطقه آسیا و اقیانوسیه (به استثنای ژاپن)، شیائومی دستاوردهای قابل توجهی در اروپا از جمله روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورها داشته است.
چشم انداز بازار
نتایج سه ماهه دوم سال 2024 نشان می دهد که بازار تبلت ها حتی پس از دوران همه گیری کرونا در حال رشد است. IDC انتظار دارد چرخه نوسازی و رشد در بازارهای نوظهور به حمایت از بهبود در کوتاه مدت ادامه دهد.
از آنجایی که تازه واردان بازار بر گسترش جهانی تمرکز میکنند، رهبران بلندمدت در حال ارتقای فناوری هستند، مانند نمایشگرهای OLED برای iPad Pro، تا تقاضا برای دستگاههای برتر را برآورده کنند و از فناوریهای نوظهوری مانند هوش مصنوعی استفاده کنند.
Anurupa Nataraj، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی IDC، در مورد پویایی این بازار اظهار نظر می کند:
“دستاوردهای بلندمدت بازار به توانایی فروشندگان برای ایجاد دستگاه هایی بستگی دارد که جایگاه منحصر به فردی برای تبلت ها ایجاد کند و بر نوآوری و تمایز تأکید کند.»
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/08/05/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-2024-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-22-1-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA/
تحریریه ICTNN شبکه خبری