سونی و مایکروسافت به عنوان غول های بازی در تلاش هستند تا فناوری بلاک چین را در کنسول های بازی ادغام کنند. بلاک چین بهعنوان یکی از فناوریهای با استقبال خوب در محافل بازی و فناوری، در حال افزودن ویژگیهای بیشتری به هر حوزهای است که وارد میشود.
به نظر می رسد سونی و مایکروسافت به عنوان دو غول صنعت بازی قصد استفاده از بلاک چین را دارند. حق امتیازی از سونی ثابت کرده است که روی یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای انتقال دارایی های دیجیتال از بازی های موجود در اکوسیستم پلی استیشن کار می کند. این فناوری امکان انتقال دارایی های مربوط به هر بازی را فراهم می کند و یک محیط اقتصادی امن ایجاد می کند. سونی همچنین قصد دارد این دارایی ها را در بازارهای ثانویه قابل معامله کند.
مایکروسافت، رقیب مستقیم سونی در صنعت بازی، با خرید استودیو Savage و افزودن کیف پول های رمزنگاری شده به اکوسیستم ایکس باکس، موضع خود را به نفع افزودن بلاک چین روشن کرده است. بازی های مبتنی بر بلاک چین در مدت زمان کوتاهی رشد قابل توجهی داشته اند که می توان آن را با زمانی مقایسه کرد که عناوین موبایل با ظهور گوشی های هوشمند به اوج خود رسیدند.
تحلیلگران بازار همچنین پیشبینی میکنند که بخش بازیهای بلاک چین تا سال 2025 10 درصد رشد خواهد کرد، که رقمی خیرهکننده برای یک پدیده نوظهور است. تقاضا برای عناوین بزرگ برای برنده شدن افزایش یافت و توسعه دهندگان در سراسر جهان تشویق شدند تا بلاک چین را به برنامه های خود اضافه کنند.
فناوری بلاک چین اساساً بازیهای سنتی و سیستم درآمدزایی آنها را تغییر میدهد، که البته به شدت به خرید و فروش درون بازی متکی است. این هم یک چشمانداز اقتصادی جدید برای بازیکنان و توسعهدهندگان و هم یک اکوسیستم مالی بازتر و امنتر است.
همانطور که سونی با کنسول های پلی استیشن خود به محبوبیت فناوری Blue-ray کمک کرد، استفاده مشابه از بلاک چین می تواند به توسعه این فناوری کمک شایانی کند. استفاده از NFT در بازی ها نیز یکی دیگر از عناصر این تکامل خواهد بود.