به گفته Keiichiro Toyama، خالق سری Silent Hill و کارگردان Slitterhead، این بازی در ابتدا قرار بود یک جهان باز باشد، اما به دلیل بودجه این امکان وجود نداشت.

خالق Silent Hill، Siren و Gravity Rush و تیمش در استودیوی بازی Bokeh ماه گذشته بازی Slitterhead را معرفی کردند. این اثر اکشن ترسناک بر اساس مکانیک «تغییر بدن» ساخته خواهد شد. حالا مشخص است که اگر شرایط کمی متفاوت بود، شاید این اثر به یک بازی جهان باز تبدیل می شد.
این را آقای تویاما در مصاحبه با رسانه VGC اعلام کرد. به گفته او، برنامه های اولیه استودیو برای توسعه بازی بر اساس جهان باز آن بوده است. این طرح ها در نهایت به دلیل بودجه کم استودیو اجرا نشدند و ساختاری ماموریت محور جای آن را گرفت. با این حال، به گفته آقای تویاما، ساختار فعلی بیشتر برای Slitterhead مناسب است.
یکی از تصمیماتی که در اوایل توسعه گرفتیم این بود که بازی را جهان باز کنیم. اما با توجه به بودجه ما، منطقی نبود.
Slitterhead در تاریخ 8 نوامبر 2024 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.