مدیر ارشد فناوری Bluepoint Games می گوید عناوین AAA به دلیل تاکید بر وسعت و مقیاس در پروژه های مدرن در آستانه انقراض هستند.
بدون شک موانع زیادی بر سر راه ساخت بازی AAA وجود دارد. تقریباً همه از چالشهای پیش روی این بخش از صنعت آگاه هستند، بودجههای کلان و اخراجها باعث نگرانیهایی در مورد آینده بازیهای ویدیویی شده است.
یکی از توسعه دهندگان بازی Demon's Souls Remake اخیرا در مورد این موضوع صحبت کرده است. او فکر می کند که مقیاس بازی های مدرن AAA صنعت را از بین می برد. از سوی دیگر، هزاران توسعهدهنده در سال جاری شغل خود را از دست دادهاند و استودیوهای مختلف درهای خود را بستهاند، زیرا ناشران با توسعه بازیهای مدرن سازگار شدهاند.
با ادامه اخراج توسعه دهندگان در استودیوهای AAA، چند استودیو مانند FromSoftware و Larian Studios بر این چالش ها غلبه کرده اند. هیدتاکا میازاکی از FromSoftware اخیراً در مصاحبه ای اعلام کرده است که تا زمانی که استودیو مذکور را اداره کند، اخراج نخواهد شد.
پیتر دالتون، رئیس بخش فناوری Bluepoint Games نیز در این مورد اظهار نظر کرد. در حالی که با هیدتاکا میازاکی موافق بود، اشاره کرد که جاه طلبی فعلی صنعت بازی های ویدیویی بزرگترین شکست آن است.
وی در این باره می گوید:
عناوین AAA با مقیاس و وسعتی که ما میخواهیم بسازیم، دست به خودکشی میزنند.
عموم مردم و توسعه دهندگان بهترین بازی های ممکن را می خواهند. با این حال، این بدان معناست که تیم های AAA کمتر به بازی های نوآورانه می پردازند. همچنین فشار بیشتری روی هر مسابقه وارد میکند و ریسکها را بالا میبرد و احتمال شکست را بیشتر میکند.
نظرات مشابهی در گذشته توسط سایر توسعه دهندگان ارائه شده است. شاون لیدن، رئیس سابق پلی استیشن، اخیراً پیشنهاد کرده است که برای عبور از این دوران سخت به صبر بیشتری نیاز است. او معتقد است که ناشران باید تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در پروژه های خلاقانه کوچکتر داشته باشند که ممکن است چند سال طول بکشد تا به نتیجه برسد.
با این حال، پیتر دالتون رویکرد FromSoftware و Nintendo را تحسین می کند. این تیم ها خلاقیت بسیار بهتری نسبت به دیگر توسعه دهندگان در عناوین خود نشان داده اند و به این ترتیب در این دوره دشوار در تاریخ بازی های ویدیویی الگو قرار گرفته اند.